رییس کمیته امداد بهاباد گفت: افزون بر 170 میلیارد ریال وام اشتغال و خودکفایی از ابتدای سال جاری تاکنون به مددجویان کمیته امداد این شهرستان پرداخت شده است

حمید دهقان بهابادی در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت :ازابتدای امسال تا پایان دیماه، افزون  بر 170 میلیارد ریال  وام اشتغال و خودکفائی به مددجویان تحت پوشش و نیا زمندان شهرستان بهاباد پرداخت شده است که در این زمینه اشتغال 177  نفرفراهم شده است.

دهقان اظهار داشت: مددجویان برای فراگیری حرفه‌های مختلف در دوره‌های بلندمدت و کوتاه مدت به مراکز فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند تا با شرکت در این دوره‌ها مهارت‌های لازم را در زمینه فعالیت در یک شغل فرا گیرند.

رئیس کمیته امداد بهاباد تصریح کرد : این وامها درزمینه های کشاورزی ، دامپروری ، صنفی ، صنعتی ، خدماتی و صنایع دستی پرداخت شده است .

دهقان تصریح کرد: فراهم‌ کردن زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از وابستگی آنها به این نهاد از مهمترین اهداف پرداخت تسهیلات به مددجویان است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ره بهاباد به منابع مالی پرداخت این تسهیلات اشاره کرد و افزود : مبلغ 6میلیون و 250 هزارریال از محل صندوق ، مبلغ نوزده میلیون و 500 هزارریال از محل تسهیلات تبصره 18 ، مبلغ دومیلیاردریال از محل تسهیلات روستائی ومبلغ 144 میلیاردو 148 میلیون ریال نیز از محل تسهیلات تبصره 16 پرداخت شده است .

دهقان با اشاره به اینکه آموزش یکی از مهمترین وظایف اصلی کمیته امداد قبل از پرداخت وام‌های اشتغال است، گفت : تعداد197نفر از مجریان وام‌های خودکفائی این نهاد با همکاری فنی و حرفه‌ای شهرستان در کلاس آموزشی کوتاه و بلند مدت و حرفه آموزشی شرکت کرده و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا