یزدفردا: مدیر کل فرودگاه‌های استان یزد ضمن زیانده اعلام کردن فرودگاه یزد، علت حذف برخی پروازهای این فرودگاه را کمبود ناوگان هوایی خواند ولی در عین حال عملکرد و کارآیی هوانوردی این فرودگاه را براساس اعلام ایکائو ۱۰۰ درصدی ذکر کرد.

به گزارش یزدفردا: «‌عباس محمدی» امروز شنبه هشتم بهمن ماه در نشست با خبرنگاران ضمن انتقاد از گلایه‌های مردم در مورد در شان نبودن عملکرد فرودگاه شهید صدوقی یزد برای مردم استان، اظهار کرد: اولین و مهمترین وظیفه فرودگاه‌ها، ارائه خدمات کمک ناوبری در سطح ملی و بین المللی است لذا فرودگاه‌ها را نباید صرفاً ترمینالی برای تردد مسافران خواند.

وی با اشاره به تحریم‌های سخت علیه صنعت های‌تک هواپیمایی کشورمان، گفت: قطعاً کاستی و نقص سرویس‌دهی در این حوزه نه تنها دشمنان بلکه رقبای هواپیمایی کشورمان را نیز خرسند خواهد کرد لذا با وجود تحریم‌ها تلاش شده تا بهترین خدمات را به مسافران و مخاطبان خود ارائه کنیم و امروز مفتخریم اعلام کنیم که عملکرد و کارآیی فرودگاه شهید صدوقی یزد در حوزه هوانوردی بنا بر اعلام ایکائو در سال جاری ۱۰۰ درصد بوده است.

محمدی افزود: فرودگاه یزد در حوزه مخابرات هواپیمایی و مراقبت پرواز طی سال جاری ۶۶۲ هزار پیام را دریافت کرده و در حوزه امداد و نجات فرودگاهی نیز یکی از مجهزترین واحدهای سطح کشور محسوب می‌شود به طوری که حتی در بارشهای برف و باران و حتی دو مورد سیل امسال شهر یزد با مشکلی مواجه نشد.

وی با اشاره به نصب تجهیزات کمک ناوبری جهت شرایط دید کم در این فرودگاه، گفت: خوشبختانه مگر یک مورد کنسلی پرواز مربوط به شب گذشته به دلیل کاهش دید تا ۵۰ متر که در هیچ فرودگاهی دیگری در جهان نیز این امکان را نمی‌دهد، مورد دیگری از لغو پرواز در این فرودگاه را نداشته‌ایم.

این مسئول سرانه فضای ترمینالی کنونی در فرودگاه‌ یزد را ۱۵ مترمربع خواند و گفت: عملیات افزایش سرانه فضای اداری فرودگاه نیز در قالب طرح مناقصه‌ای به ارزش ۹۰ میلیارد تومان به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تاخیر برخی ایرلاین‌ها، گفت: قطعاً فرودگاه به عنوان میزبان ایرلاین‌ها در بروز این تاخیرها قصوری ندارد، هر چند گاهاً با رایزنی‌ با این ایرلاین‌ها و در قالب مسئولیت اجتماعی به برخی از مسافران خسارت دیده نیز بلیط‌ اعطاء شده است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان با بیان این که رفع برخی کاستی‌ها و ضعف‌ها در بخشهای مختلف فرودگاه‌ها نیازمند وجود مدیریت واحد فرودگاهی است، گفت: فرودگاه‌ها در کشورمان میزبان شرکتهای مختلفی هستند که به صورت مستقل در فرودگاه فعالیت می‌کنند و در بسیاری از موارد از مدیریت فرودگاه دستور نمی‌برند لذا تنها رفع محدود مسائل مربوط به این بخشها فقط در قالب کدخدامنشی توسط مدیریت فرودگاه ممکن است.

وی با بیان این که فرودگاه شهید صدوقی یزد یه فرودگاه زیانده است، در مورد بین المللی بودن فرودگاه‌ شهید صدوقی یزد به رغم نداشتن پروازهای خارجی، گفت: تجهیز فرودگاه بین‌المللی بر عهده مدیریت فرودگاه است ولی تامین پروازها اعم از داخلی و بین المللی به موضوع عرضه و تقاضا و اقناع ایرلاین‌ها برمی‌گردد.

وی حذف اخیر برخی پروازها در فرودگاه یزد را به دلیل کمبود ناوگان هوایی برخی ایرلاین‌ها دانست و علت این موضوع را ضعف در تامین قطعات مورد نیاز این ناوگان به خاطر تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان ذکر کرد.

محمدی در پایان نیز یکی از اهداف راه‌اندازی شرکت هواپیمایی «یزد ایر» با پیگیریهای استاندار یزد را منظور کردن مقاصد پروازی مورد نیاز استان خواند و گفت: زمین مورد نیاز برای استقرار این شرکت هواپیمایی در فرودگاه یزد همانند چهارده ایرلاین دیگر مهیاست و تاسیسات مورد نیاز جهت تعمیر و نگهداری و دیگر نیازهای هواپیماهای این شرکت در استان نیز برحسب نیاز توسط شرکت مذکور تامین می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا