به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان بهاباد با حضور فرماندار، امام جمعه ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده انتظامی شهرستان و جمعی از مسئولان ادارات و نهادها در محل ناحیه مقاومت بسیج بهاباد برگزار شد.

فرماندار بهاباد در آئین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی وانتظامی که با حضور امام جمعه ومسئولان در محل ناحیه مقاومت بسیج بهاباد برگزارشددرسخنانی ضمن تبریک دهه کرامت و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام شهیدان وشهدای فتح خرمشهر وبابیان اینکه سوم خرداد، روزی با عظمت و تاریخی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس است که جهانیان را مات و مبهوت کرد و اقتدار ایران را نشان داد گفت : زمندگان، ایثارگران و شهدا در عملیات های مختلف جنگ هشت سال دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر کار بزرگی را انجام دادند.

علیرضا تیموری با بیان اینکه دشمنان نظام و انقلاب به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است گفت: عمده کار دشمنان ایجاد فضاسازی، ترور شخصیتی و بحث های روانی است افزود: استکبار جهانی که نتوانست با ترور شخصیت ها و مسوولان در مقابل نظام اسلامی بایستد و به همین دلیل و با تهدید و تحریم قصد دارد جوانان ما را تسلیم اراده خود کند.

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه فتح خرمشهر پیام آورعزت و استقامت همه ملت ایران اسلامی است افزود : ایمان و اعتقاد رزمندگان اسلامی اصلی‌ترین عامل موفقیت در عملیات بیت‌المقدس بود.

وی با اشاره به فتح خرمشهر با ۲۱ روز تلاش و مجاهدت رزمندگان اسلام، عنوان کرد: خرمشهر را خدا آزاد کرد و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره) فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های انسانی است.

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه فتح خرمشهر نماد رشادت، استقامت و شهامت در تاریخ ایران اسلامی است »، بر ضرورت انجام رسالت جهاد تبیین در مناسبت های مهم انقلاب اسلامی بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تأکید کرد.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر نماد مقاومت شجاعانه ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است، افزود: برگزاری آیین‌های سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر و سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) باید با مشارکت مردم و رویکرد بصیرتی برگزار شود.

درادامه این مراسم فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی وانتظامی شهرستان که در ناحیه مقاومت بسیج بهاباد برگزارشد  اظهارداشت : سوم خرداد یکی از روزهای تاریخ انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس است که همه ما به این پیروزی بزرگ افتخار می‌کنیم.

سرگرد پاسدار محمدرضا قاسمی بهابادی  بیان داشت : سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس، نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت ایران است.

قاسمی همچنین بر جهاد تبیین بین بسیجیان و افراد جامعه تاکید کرد و گفت : حقایق و چگونگی عملیات های دفاع مقدس باید برای نسل  جوان  ونوجوان تبیین شود .

وی  یادآورشد: سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس، نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت همیشه در صحنه ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی است. سوم خردادماه سال 61 یکی از مهم‌ترین نقاط عطف تاریخ جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس است که توانست بزرگ‌ترین حادثه تاریخ معاصر کشور را رقم بزند و صدام و رژیم بعثی عراق را که از سوی ابرقدرت‌های جهان حمایت می‌شد از پای در آورد و خرمشهر، شهر خون آزاد گردد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد افزود: فتح خرمشهر فتح خاک نیست که فتح ارزش‌هاست، حماسه سوم خرداد را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادها و دستاوردها در میان‌روزهای دفاع مقدس برشمرد و اگر بخواهیم از آثار دفاع مقدس محافظت و به نسل‌های آینده منتقل کنیم باید حماسه آزادسازی خرمشهر را به نحو شایسته‌ای برای نسل جوان تبیین کنیم.

وی اضافه نمود: حراست و حفاظت از کیان و مرزهای ایران اسلامی و تمامیت ارضی این سرزمین مدیون از خودگذشتگی فرزندان پاک سیرتی است که با تمام هستی خود در برابر دشمنان و زیاده خواهی اربابانشان قد علم کردند و پرچم افتخار و غرور ملی را در جهان به اهتزاز درآوردند.

این مقام مسئول همچنین پاره ای از فعالیتها واقدامات ناحیه مقاومت بسیج بهاباد رادرسال گذشته برای شرکت کنندگان در این مراسم بیان نمود .

انتهای پیام /

 










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا