زمان : 30 Dey 1394 - 02:52
شناسه : 117033
بازدید : 6777
محوطه پیرامون اثر طبیعی  سرو ابرکوه ساماندهی می گردد محوطه پیرامون اثر طبیعی سرو ابرکوه ساماندهی می گردد

یزدفردا"جهت مهیا نمودن فضای مناسب پیرامون سرو جهت استقبال از مهمانان نوروزی و رفع مسائل موجود جلسه ای با حضور هیات امنا و دستگاه های مرتبط در محل سرو برگزار و تصمیم گیری گردید.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه گفت: در این جلسه در خصوص مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مبنی بر تصویب واگذاری حفاظت و مدیریت سرو ابرکوه به هیأت امنا تا زمان تعیین تکلیف برون سپاری وظایف به بخش خصوصی و همچنین تأئیدیه اساسنامه تشکیل هیأت امنا توسط مدیرکل موزه ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی کشور و همچنین درخصوص زیباسازی و ساماندهی محوطه پیرامون سرو تبادل نظرگردید.

مجاهد کرباسی افزود: در این جلسه گزارشی نیز در مورد اقدامات ضروری جهت ساماندهی پیرامون سرو کهنسال و مسائل مربوط به ورودی و فروش بلیط، جانمایی کیوسک فروش مواد غذایی، بازارچه نوروزی و ... ارائه گردید.

وی خاطرنشان ساخت: سرو كهنسال ابركوه در جنوب شهر ابرکوه و در كنارمحله قديمي پشت آسياب واقع گردیده است. عمر اين درخت كهنسال به گفته پروفسور الكساندروف كه از دانشمندان روس بود 4500 سال و به گفته بعضي ازدانشمندان ژاپني تا 8000 سال نيز مي رسد. ارتفاع اين درخت 25 متر و دورتنه آن 5/11 متراست. حمدا...مستوفی در کتاب نزهه القلوب در مورد این درخت می نویسد: «درآنجا سروي است كه در جهان شهرتي عظيم دارد و چنانكه در عهد كيانيان سرو كشمير و بلخ شهرتي داشته و اكنون اين از آن بلندتر و بزرگتر است و درخت سروي در ايران زمين مثل آن نيست.»