زمان : 28 Shahrivar 1400 - 20:28
شناسه : 168022
بازدید : 4100
یزدی‌ها بیشتر از همه کتاب می‌خوانند یزدی‌ها بیشتر از همه کتاب می‌خوانند استان یزد با ۱۵ ساعت و ۱۶ دقیقه بیشترین سرانه مطالعه را در سال ۱۳۹۹ داشته است.

به گزارش یزدفردا: مرکز آمار ایران اعلام کرد: استان‌های یزد با ۱۵ ساعت و ۱۶ دقیقه، قم با ۱۵ ساعت و ۱۲ دقیقه و قزوین با ۱۲ ساعت و ۵۸ دقیقه در ماه بیشترین و استان‌های کرمانشاه با ۳ ساعت و ۴۰ دقیقه، کهگیلویه و بویراحمد با ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه و بوشهر با ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه در ماه کمترین سرانه مطالعه را در سال ۱۳۹۹ داشته‌اند.

در سال ۱۳۹۹ سرانه مطالعه افراد ۱۵ ساله و بیش‌تر باسواد در ماه به طور متوسط ۸ ساعت و ۱۸ دقیقه برآورد شد که به عبارت دیگر ۱۶ دقیقه و ۳۶ ثانیه در روز بوده است. از این مقدار ۶ ساعت و ۳۲ دقیقه سرانه مطالعه کتاب غیردرسی، یک ساعت و ۲۳ دقیقه سرانه مطالعه روزنامه و ۲۳ دقیقه سرانه مطالعه نشریات بوده است.

این آمارگیری در سال ۱۳۹۹، برای افراد ۱۵ ساله و بیشتر به‌گونه‌ای طراحی شده که نتایج به تفکیک تمام استان‌ها قابل ارائه است.

در این آمارگیری به ۴۳ هزار و ۷۰۰ خانوار شهری و ۱۸ هزار و ۸۶۰ خانوار روستایی و در کل به ۶۲ هزار و ۵۶۰ خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و ... افراد ۱۵ ساله و بیشتر اخذ شده است.