زمان : 29 Shahrivar 1400 - 14:24
شناسه : 168043
بازدید : 3241
آمار قابل توجه زندانیان نفقه و مهریه یزد در میان محکومان مالی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد: آمار قابل توجه زندانیان نفقه و مهریه یزد در میان محکومان مالی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از آمار قابل توجه زندانیان نفقه و مهریه خبر داد و گفت: همواره یک سوم از زندانیان جرائم مالی غیرعمد را زندانیان نفقه و مهریه تشکیل می‌دهد.

به گزارش یزدفردا: سیدمسعود عظیمی در چهارمین نشست هیئت امنای ستاد دیه استان یزد با ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۷ مددجوی جرائم غیرعمد مالی از زندانهای استان آزاد شدند.

وی بیان کرد: مبلغ کل بدهی این مددجویان ۴۰۲ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال بود که ۳۲۶ میلیارد و ۹۳۴ میلیون ریال از این مبلغ، توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان گذشت رضایتمندانه اخذ شده و با پرداخت مبلغ ۷۵ میلیارد و ۶۶۳ میلیون ریال، زمینه آزادی این ۸۷ مددجو از زندان‌های استان فراهم شد.

عظیمی با تشریح نوع محکومیت مددجویان آزاد شده گفت: از ۸۷ مددجوی آزاد شده، ۵۷ مددجو محکوم مالی، ۱۲ مددجو محکوم نفقه، ۱۱ مددجو محکوم پرداخت مهریه، پنج مددجو محکوم پرداخت دیه حادثه کار و دو مددجو محکوم پرداخت دیه تصادفات رانندگی بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر ویژه از کمیته صلح و سازش ستاد استان گفت: بیش از ۳۵ درصد از مبلغ کل بدهی های مددجویان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و ۱۶ نفر از مددجویان آزاد شده تنها با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین و بدون پرداخت کمک از زندانهای استان آزاد شدند که این خود گواه تلاش پرسنل این ستاد مردمی است.

در این نشست در مورد اقدامات پیش رو ستاد اعم از برگزاری آیین آزادی، پویش قدم قدم تا آزادی و …، ۱۲ پرونده از مددجویان مشمول کمک از ستاد دیه توسط مدیر نمایندگی قرائت و مصوبات این پرونده ها به امضا اعضای این جلسه رسید.