زمان : 30 Shahrivar 1400 - 10:13
شناسه : 168057
بازدید : 3058
استفاده حداکثری از ظرفیت‌ بنیاد مستضعفان در نبرد اقتصادی رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد؛ استفاده حداکثری از ظرفیت‌ بنیاد مستضعفان در نبرد اقتصادی رئیس بنیاد مستضعفان گفت: از ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان در نبرد اقتصادی با دشمن استفاده حداکثری می‌کنیم.

به گزارش یزدفردا: پرویز فتاح، صبح سه‌شنبه در افتتاح طرح توسعه یک کارخانه ریسندگی در یزد با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در دفاع مقدس بسیجیان پای کار و فرمان امام بودند و دشمن را شکست دادند و اکنون نیز در جنگ اقتصادی، کارگران و کارخانجات در خط مقدم هستند.

وی تاکید کرد: از ظرفیت‌های بنیاد مستضعفان برای مقابله با دشمن در جنگ اقتصادی حداکثر استفاده را خواهیم کرد و این طرح توسعه نیز در همین راستا امروز به بهره برداری رسیده است.

فتاح با اشاره به شرایط واحد ریسندگی تحت پوشش بنیاد مستضعفان در یزد عنوان کرد: این کارخانه فعال اما زیان‌ده بود اما اکنون یک سال است که خط جدید احداث شده و کارخانه به سود دهی رسیده است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: با راه اندازی خط جدید، هزار تن به تولید نخ پنبه در این واحد اضافه می شود و تمام ظرفیت تولید در داخل به فروش می رسد.

فتاح یادآور شد: مواد اولیه این کارخانه نیز ۱۰۰ درصد در داخل تامین می شود و می توان گفت تولید در این کارخانه از صفر تا ۱۰۰، داخلی است.

وی اظهار داشت: از نخ تولیدی در این کارخانه در صنعت چادر مشکی، لباس بچه و انواع پوشاک استفاده می شود.

فتاح عنوان کرد: این کارخانه از واحدهای تولیدی خوشنام یزد بوده اما دچار تلاطم‌های مدیریتی شده ولی با تغییر شرایط، اکنون شرایط رضایت‌بخش است و همه این اتفاقات خوب در شرایط تحریم، کرونا و تورم رخ داده است.

وی تصریح کرد: وضعیت معیشت کارگران نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است زیرا کارگران اصلی‌ترین رکن تولید هستند و همه باید کمک کنیم و با همکاری یکدیگر، فکری اساسی برای معیشت کارگران کنیم تا معیشت آنها از تورم عقب نماند.

فتاح در مورد تاخیر در راه اندازی این خط نیز اظهار داشت: برای ایجاد خط جدید، خرید ماشین آلات انجام شده بود اما از گمرک ترخیص نمی شد که این مشکل با ورود دادستان و دادگستری یزد حل شد و پس از ترخیص از گمرک، به سرعت توسط مهندسان ایرانی نصب و راه اندازی شد.

وی ضمن قدردانی از نبوع یزدی‌ها در راه اندازی این خط ادامه داد: فروش این کارخانه نسبت به سال قبل دو برابر می شود و به رقم ۳۲۰ میلیارد تومان می رسد و در صورتی که سه سال در این شرایط سود دهی باشد، می توانیم آن را وارد بورس کنیم.

فتاح با اعلام موافقت برای توسعه بیشتر این کارخانه بیان کرد: اگر این کارخانه وارد بورس شده و سهام آن به مردم واگذار شود، با گشایش اقتصادی که صورت می گیرد، می توانیم طرح توسعه را اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: نخ یک کالای استراتژیک و مبنای همه پوشاک و منسوجات است لذا مهم است و در شرایطی که قبلاً وارد می شد، اکنون خودکفا شده زیرا صاحب تکنولوژی شده ایم.

به گزارش مهر، در این مراسم که با حضور استاندار یزد، نماینده مردم یزد در مجلس، رئیس کل دادگستری استان یزد و جمعی از مسئولان برگزار شد، از طرح توسعه کارخانه ریسندگی بهره برداری شد.