زمان : 09 Mehr 1400 - 00:03
شناسه : 168312
بازدید : 4515
دستگیری رانندگان ایرانی توسط آذربایجان تنش ایجاد کرد سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: دستگیری رانندگان ایرانی توسط آذربایجان تنش ایجاد کرد محمود عباس زاده گفت: نباید اظهارات فردی نمایندگان مجلس آذربایجان را رسمی بدانیم از این رو جمهوری اسلامی ایران قطعا حامی امنیت کشور‌های منطقه به ویژه آذربایجان است.

به گزارش یزدفردا: محمود عباس زاده سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اتفاقات اخیر جمهوری باکو، اظهار کرد: یک بخشی از خاک آذربایجان آزاد شده بنابراین باید قوانین جدیدی در آن ایجاد شود، اما بخشی از مشکلات مرزی به علت نقص در توافق‌نامه مسکو است.

وی ادامه داد: شاید به هیچ اندازه‌ای مثل آذربایجان با دیگر کشور‌ها مشترکات نداشته باشیم از این رو سیاست خارجی کشور عدم دخالت در حاکمیت کشورهاست.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اسرائیل بدخواه کشور‌های منطقه است، گفت: کوچکترین تهدیدی از سوی ایران برای مرز‌های آذربایجان روی نخواهد داد.

عباس زاده تصریح کرد: پیش‌تر نیز مقامات آذربایجان اظهاراتی مثل الان را کرده‌اند، اما رژیم صهیونیستی به دنبال دو به هم زنی بین کشور‌های منطقه است چرا که از این راه هدف‌هایش تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: نباید اظهارات فردی نمایندگان مجلس آذربایجان را رسمی بدانیم از این رو جمهوری اسلامی ایران قطعا حامی امنیت کشور‌های منطقه به ویژه آذربایجان است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: دستگیری رانندگان ایرانی نباید موجب تنش بین ایران و آذربایجان شود، اما مصلحت ایجاب می‌کند که تا این حد بگویم که برخی از کشور‌ها به دنبال به هم زدن روابط ایران با سایر کشور‌ها هستند.