زمان : 23 Mehr 1400 - 17:24
شناسه : 168606
بازدید : 5185
لزوم جلوگیری از رواج سنت های غلط در مهریز  امام جمعه مهریز تاکید کرد؛ لزوم جلوگیری از رواج سنت های غلط در مهریز  امام جمعه مهریز با تاکید بر لزوم جلوگیری از سنت های غلط در مهریز گفت: نباید سنت های غلط در جامعه به ویژه شهرهای مذهبی باب شود.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های این هفته نمازجمعه ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری اظهار کرد: دوران حکومت امام یازدهم از حساس ترین دوران تاریخ شیعه محسوب می شود چرا که در آن دوران شیعیان یک قدرت عظیم بودند.

وی افزود: خلفای زمان امام حسن عسکری (ع) از جانب ایشان احساس خطر کرده و به ویژه بشارت منجی که جهان را پر از عدل داد می کند، بر کنترل و در حصر قرار دادن ایشان افزود.

محی الدینی با اشاره به آغاز امامت ولایت حضرت قائم (عج) ادامه داد: در زمان غیبت این آفتاب عالم تاب باید از ولایت فقیه به صورت عملی و قلبی تبعیت کنیم.

وی با اشاره به ویژگی منتظر واقعی بیان کرد: منتظر واقعی با پرهیز از گناه، انجام امر به معروف و نهی از منکر، انجام اعمال خیر، بصیرت داشتن و مبارزه با مفاسد به ساخت جامعه مهدی کمک می کند.

امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود، توجه مسئولان به معیشت و سفره مردم در وضعیت کنونی را مهم دانست و تأکید کرد: هم اکنون با شروع مدارس والدین برای پرادخت هزینه های تحصیل فرزندان خود در تنگنای زیادی هستند که باید راه حل مناسبی برای آن ارائه شود.

وی بیان کرد: تثبیت قیمت سرویس مدارس از مهمترین دغدغه های والدین است که هنوز این مهم رخ نداده است.

محی الدینی همچنین ضمن تبریک نیروی انتظامی گفت: نیروهای پلیس باید مقتدر، هوشمند، سالم و ایمن باشند و با هرگونه اختلال و مزاحمت در شهر به طور قاطع برخود کنند.

وی یادآور شد: چندمین بار است که به شورای شهر برای تسریع انتخاب شهردار تأکید می کنم اما هنوز اقدام قابل توجهی صورت نگرفته است.

محی الدینی همچنین با اشاره به هفته تربیت بدنی بیان کرد: همانطور که شهرستان مهریز مدرسه و مسجد برای تحصیل علم و تهذیب روح نیاز دارد به ورزشگاه برای سلامتی جسم نیامند است.

وی ادامه داد: همه امکانات رفاهی، تفریجی و مذهبی باید در تمام نقاط باغشهر تاریخی مهریز به طور عادلانه توزیع شود.

محی الدینی به رواج بعضی از آئین های غلط در شهرستان مهریز اشاره و عنوان کرد: اگر در شهرستان کارهای فرهنگی و مذهبی می خواهد صورت گیرد باید در شورای فرهنگی به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

وی ادامه داد: نباید در شهرستان مهریز، استان یا کشور ایران سنت های غلط باب شود و رواج پیدا کند.