زمان : 24 Mehr 1400 - 07:55
شناسه : 168615
بازدید : 7539
 واکسینه شدن 65 درصد از دانش آموزان تفتی فرماندار تفت: واکسینه شدن 65 درصد از دانش آموزان تفتی فرماندار تفت با قدردانی از همکاری مردم و تلاش کارکنان شبکه بهداشت و درمان و آموزش‌وپرورش در طرح واکسیناسیون گروه‌های مختلف جمعیتی گفت: هم‌اکنون ۶۵ درصد دانش آموزان گروه سنی بالای ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

"علیرضا نوکار" در نشست شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان بابیان اینکه تفت در میان ۱۱ شهرستان استان یزد در اجرای طرح واکسیناسیون دانش آموزان در صدر قرار دارد، افزود: لازم است با تلاش بیشتر و راه‌اندازی پویش "من واکسن می‌زنم" تا اول آبان ماه واکسیناسیون دانش آموزان به ۱۰۰ درصد برسد تا در نیمه آبان ماه شاهد حضوری شدن مدارس باشیم.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش تفت در ادامه بر اهمیت ورزش و تحرک بدنی دانش آموزان هم تأکید کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری اعتبار خوبی برای توسعه ورزش در واحدهای آموزشی در نظر گرفته شد و اعتبار لازم برای تعمیر سالن ورزشی و ایجاد دو مجموعه چمن مصنوعی در مدارس در اعتبارات پروژه‌های عمرانی شهرستان دیده‌شده است.

فرماندار شهرستان تفت از همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان در راستای اجرای طرح ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی خواهد شد از تمامی ظرفیت شهرستان در راستای اجرای این طرح استفاده شود و فضاهای ورزشی شهرستان با همکاری اداره ورزش و جوانان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

نوکار در این جلسه از پیگیری در راستای آنتن دهی اینترنت همراه در نقاط مختلف روستایی شهرستان و تهیه تبلت دانش‌آموزی برای دانش آموزان بی‌بضاعت خبر داد.

"مصطفی خلیلی" معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد در این نشست بر ضرورت بازگشایی و ارائه آموزش حضوری به دانش آموزان در مدرسه تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون با تدابیر اتخاذشده آموزش در ۱۷۰ کشور حضوری، ۲۰ کشور ترکیبی (حضوری و مجازی) و ۳۰ کشور همانند ایران به‌صورت مجازی است.

مصطفی خلیلی افت تحصیلی، افزایش آسیب‌های اجتماعی، کاهش تحرک بدنی، ترک تحصیل و کاهش شاخص‌های سلامت را حاصل تبعات آموزش غیرحضوری در واحدهای آموزشی برشمرد.

وی بابیان اینکه ۳۵ درصد دانش آموزان یزد به دلیل تحرک کم بدنی چاق هستند، تصریح کرد: باید خانواده‌ها اقناع شوند که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند از سوی دیگر همه مدارس و مبلمان شهری هم به سمت تحرک بدنی بروند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به ضعیف بودن شاخص‌های سلامت در استان یزد اجرای طرح ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان ابتدایی زودتر از سایر استان‌های کشور در استان یزد آغازشده و شهرستان تفت بعد از مرکز استان دومین شهرستان شروع‌کننده این طرح خواهد بود.

خلیلی از افتتاح ۲ کلاس مجهز ورزشی و یک زمین چمن در تفت خبر داد و گفت: ۲ زمین چمن دیگر هم تا پایان سال افتتاح می‌شود و تمامی مدارس باید مجهز به کلاس‌های ورزشی با تجهیزات کامل و زمین چمن شوند.

همچنین رئیس آموزش‌وپرورش تفت در این نشست گفت: برای تشویق بیشتر دانش آموزان به تزریق واکسن، پویش "من واکسن می‌زنم " با همکاری شبکه بهداشت و درمان راه‌اندازی شد که دوم آبان ماه آینده هم‌زمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) به ۴۰ دانش‌آموز به‌قیدقرعه جوایزی اهدا می‌شود.

"محمدصادق مهدیان" آسفالت پنج هزار مترمربع حیاط مدرسه، ایزوگام ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع پشت‌بام واحدهای آموزشی و رنگ‌آمیزی کامل ۶ باب مدرسه را از دیگر اقدام‌های عمرانی آموزش‌وپرورش عنوان کرد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه مدیریت آموزش‌وپرورش در ابتدای سال تحصیلی همه کلاس‌های درس در شهرستان دایر و دارای معلم بودند.