زمان : 01 Aban 1400 - 09:51
شناسه : 168776
بازدید : 3767
برگزاری آیین اختتامیه جشنواره تئاتر یک نفره تین مدیر اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد: برگزاری آیین اختتامیه جشنواره تئاتر یک نفره تین مدیر اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره تئاتر یک نفره تین امشب اول آبان ماه در تالار فرهنگ یزد خبر داد و گفت: تئاترها طبق برنامه اجرایی در روز های 30 مهر و اول آبان اجرا می شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد؛ " محمد فکر " با اشاره به داوری آثار جشنواره در سه بخش هنرمندان استان، کشف استعدادهای نو و هنرمندان توان‌خواه گفت: «کوروش زارعی»، «انوش معظمی» و «عباس ملازینلی» به عنوان داوران نخستین جشنواره مونولوگ یا تئاتر یک نفره تین در یزد کار قضاوت و داوری آثار جشنواره تین را به عهده گرفتند.

وی در رابطه با معرفی کردن داوران گفت: «کوروش زارعی» بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است که در سریال‌های مختلف تلویزیونی نظیر یوسف پیامبر، کیمیا و جابر بن حیان نقش‌آفرینی کرده است.

«انوش معظمی» دیگر داور نخستین دوره از جشنواره تین است که در سریال‌های مسافر ری، رستاخیز و کلاشینکف، نقش آفرینی کرده و با نقش «حرمله» در مختارنامه به شهرت رسید و سالهاست در آموزشگاه بازیگری تدریس و برای تئاتر کودکان نیز در بخش فیلمنامه‌نویسی و ترانه سرایی فعالیت جدی دارد و دیگر داور این جشنواره نیز «عباس ملازینلی» مشاور هنری شهردار یزد است.

فکر با بیان اینکه آموزش و استعداد یابی یکی از اهداف اصلی جشنواره است افزود: در حاشیه برگزاری این رویداد هنری، کارگاه‌های آموزشی مونولوگ نویسی و بازیگری نیز برگزارشد که حضور در این دوره‌های آموزشی برای شرکت کنندگان الزامی بود.

وی ادامه داد: موضوعات ویژه در بخش‌های اصلی جشنواره شامل تک گویی کرونایی، آسیب‌های اجتماعی، خانواده و سبک زندگی ایرانی، معضلات هنرمندان به ویژه هنرمندان هنر‌های نمایشی در زمان شیوع کرونا، تاثیرات کتاب وکتابخوانی برای پیشرفت خانواده به ویژه جوانان، کرونا و مدافعان سلامت، آثاربرگرفته شده از زندگی مشاهیر استان یزد، استفاده از متون برگرفته از ادبیات کهن ایران بود.

گفتنی است؛ سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، مؤسسه فرهنگی هنری کریاس، اداره کل ورزش و جوانان و انجمن نمایش استان در برگزاری این جشنواره مشارکت کردند.