زمان : 29 Dey 1400 - 13:39
شناسه : 170850
بازدید : 6493
رونمایی از دستگاه خرج گذار چاله های انفجاری شرکت پادرا معدن ایرانیان با حضور معاون وزیر عتف  رونمایی از دستگاه خرج گذار چاله های انفجاری شرکت پادرا معدن ایرانیان با حضور معاون وزیر عتف روز سه شنبه ۲۸ دیماه ۱۴۰۰، همزمان با افتتاح نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های پارک علم و فناوری یزد توسط معاون فناوری و نوآوری وزیر عتف، از دستگاه خرج گذار چاله های انفجاری شرکت پادرا معدن ایرانیان رونمایی شد.

به گزارش یزدفردا: این دستگاه در واقع یک کارخانه متحرک با چهار مخزن است که با توجه به نوع معدن، مواد منفجره در هر یک از این مخازن ریخته شده و در چاله های انفجاری قرار می گیرند.

دستگاه تمام استیل خرج گذار چاله های انفجاری، دارای تمام استانداردهای ضد انفجاری بوده و با نصف قیمت نمونه خارجی آن تولید شده است.

به گفته مسئولین شرکت پادرا معدن، تحقیق و توسعه این محصول یک سال و نیم و ساخت و راه اندازی آن ۹ ماه به طول انجامیده و ۳۰ نفر در قالب تیم های بازرگانی، طراحی مکانیکال، هیدرولیک، ابزار دقیق، ساخت و تولید، حسابداری و برنامه ریزی روی این دستگاه کار کرده اند.

ظرفیت سالانه تولید این دستگاه در حال حاضر حدود ۱۰ دستگاه بوده و ۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به ازای هر دستگاه برای کشور خواهد داشت. همچنین با تولید این تعداد محصول برای ۲۵۰ نفر در استان یزد به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

گفتنی است، واردات این دستگاه با توجه به تحریم ها و ممنوعیت های داخلی، امکان پذیر نبوده و شرکت پادرا معدن ایرانیان توانسته مجوزهای لازم برای تولید آن را از صنایع دفاع و صنایع شیمیایی پارچین (به عنوان مرجع صدور مجوز این محصول) دریافت کند.