زمان : 06 Bahman 1400 - 14:16
شناسه : 171044
بازدید : 3089
امر به معروف در گرو شناخت دقیق جامعه و اشراف به مسائل اجتماعی است رئیس کل دادگستری استان یزد: امر به معروف در گرو شناخت دقیق جامعه و اشراف به مسائل اجتماعی است رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: برای تحقق اهداف عالی امر به معروف و نهی از منکر، باید عاملین، اشراف دقیق به مسائل جامعه، شرایط حاکم و مسائل اجتماعی داشته باشند.

به گزارش یزدفردا: غلامعلی دهشیری پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان یزد، اظهار کرد: شناخت دقیق آسیب های اجتماعی، اولویت بندی مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه و برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح و اصولی در این زمینه بسیار مهم و اثر گذار است.

وی افزود: رصد دقیق مسائل کشور، پیگیری امور حقوق بشری خارج از مرزها و استفاده از اهرم‌های بین‌المللی در جهت تحقق اهداف این مجمع موضوعاتی است که می تواند در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ایجاد انسجام، اتحاد و همدلی در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: رسالت مهم امر به معروف در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی و سیاسی باید با درایت ویژه و زیبایی اجرا شود تا اثر مثبت آن در جامعه جاری و ساری گردد.

وی به دستاویز قرار دادن برخی از امور توسط معاندین و مانورهای رسانه‌ای سرشار حقد و کینه مزدوران غرب زده از برخی از شیوه‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید تجسم کامل حرکت به سمت نیکی، خیر و خوبی و دوری از زشتی، پلشتی و ناهنجاری باشد که اجرای صحیح آن در جامعه به همنوایی و همگرایی در جامعه منجر شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد، ایجاد انشقاق، دو دستگی و شکاف اجتماعی را حربه دشمنان ملت ذکر کرد و گفت: نباید اجازه داد تا مسئله ای، فرصت موج سواری را به معاندین و افراد ضد انقلاب بدهد تا بتوانند از آن برای ایجاد انشقاق بین مردم استفاده نمایند.

وی بر استفاده از ابزار رسانه و تولید محتوای جذاب و اثر گذار تأکید و اظهار کرد: در کنار مجمه رهروان امر به معروف و نهی از منکر باید یک رسانه قوی وجود داشته باشد تا محتوای مناسب و جذاب تهیه و برای انتشار در بستر های مختلف برنامه ریزی کند.

دهشیری مواظبت بر عدم تداخل برنامه‌های مجمع با ستاد امر به معروف را یادآور شد و بیان کرد: این مجمع با توجه به قوای تشکیلاتی و عناصر اثرگذار و مجرب در آن باید مکمل ستاد امر به معروف باشد و بر مسائل مهم مبتلابه مردم تمرکز نموده و راهکارهای عملیاتی و قابل اجرا ارائه دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد پیشگیری از وقوع جرم را یک امر فرا قوه‌ای ذکر کرد و گفت: آنچه که می‌تواند همه مردم را منتفع نموده و ضریب امنیت و آرامش را در جامعه ارتقاء بخشد، اثر گذاری فعالیت های و برنامه های پیشگیری از وقع جرم است که این مجمع هم می تواند در پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی در کنار دادگستری قرار گیرد.

 در ابتدای این نشست رئیس مجمع رهروان و اعضای آن ضمن ارائه گزارشی از برنامه این مجمع به تشریح چارت مصوب کشوری و استانی مجمع پرداختند.