زمان : 10 Bahman 1400 - 08:07
شناسه : 171093
بازدید : 4818
استفاده از فرصت کوتاه خدمت برای رفع مشکلات مردم سرپرست فرمانداری تفت: استفاده از فرصت کوتاه خدمت برای رفع مشکلات مردم سرپرست فرمانداری تفت در نشست هم‌اندیشی با دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی تفت گفت: فرصت خدمت کوتاه است و باید با برنامه‌ریزی و الگو گیری از نمونه‌های موفق درراه خدمت صادقانه به مردم گام برداریم و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

"محمد دهشیری" در نشست هم‌اندیشی روسای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی تفت از برنامه‌ریزی برای حضور در مناطق مختلف شهرستان خبر داد و افزود: بازدید از مناطق مختلف شهرستان در دستور کار است و سعی خواهد شد در این برنامه نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی با دستور کار مشخص و با حضور مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای رفع مشکلات برنامه‌ریزی شود.

سرپرست فرمانداری تفت به فرصت کوتاه خدمت گذاری به مردم اشاره و بیان داشت: باید با داشتن برنامه و دیدی باز و الگو گیری از نمونه‌های موفق تأثیرات ژرف و عمیقی در دوران مدیریت خود به‌جا بگذاریم تا آیندگان از دوران مدیریت ما به نیکی یاد کنند.

دهشیری تصریح نمود: فرصت خدمت کوتاه است و اما باید عمق این دوره را زیاد کنیم و خدمت خالصانه این موضوع را محقق خواهد کرد.

وی افزود: امیرکبیر مدت کوتاهی مسئولیت داشت اما در آن دوران کوتاه با اقدامات اثرگذار خود تاریخی را متحول نمود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت تصریح نمود: باید با برنامه‌ریزی دقیق و بر اساس علم و برنامه درراه رضای خدا گام برداریم و مطمئن باشید با توجه به آگاهی مردم از مشکلات آنان از خادمانی که تمام تلاش خود را درراه رفع مشکلات به‌کارگیرند به نیکی یاد خواهند نمود.

سرپرست فرمانداری تفت گفت: مجموعه مدیران شهرستان و اعضای شوراهای اسلامی مناطق شهری و روستایی و شهرداران و دهیاران همه در یک مسیر قرار داریم و باید در کنار هم و با همراهی و همدلی مسیر خدمت به مردم را ادامه دهیم و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

دهشیری به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در گام دوم انقلاب به مقوله نیروی انسانی اشاره و افزود: با کوه عظیمی از مطالبات مردمی و محدودیت‌ها از قبیل منابع ناچیز اعتباری روبرو هستیم ولی با استفاده درست از نیروی انسانی می‌توانیم بر این محدودیت‌ها غلبه کنیم.

این مقام مسئول از دهیاران و روسای شوراهای اسلامی خواستار احصاء مسائل و چالش‌های موجود در مناطق تحت مدیریت خود شد و افزود: مشکلات و چالش‌های موجود را اولویت‌بندی نمایید و راهکارهای مبتنی بر امکانات و اعتبارات موجود برای آن ارائه دهید تا رفع چالش‌ها بر اساس راهکارها در دستور کار قرار گیرد.

"مجید حق جو" سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در این نشست به توسعه و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: سعی خواهد شد ترویج آموزش فنی و حرفه‌ای از مرکز استان به مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته سوق داده شود و این اتفاق با همراهی و همدلی اقشار مختلف مردم ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: نقش شوراهای اسلامی در مناطق روستایی با توجه به رابط بودن بین مردم و مسئولین در رونق آموزش‌های فنی و حرفه‌ای چشمگیر است و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی افراد را به آموزش مباحث کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تشویق نمایند.

حق جو بیان داشت: رونق تولید و رفع مشکل اشتغال یکی از موضوعات مهمی است که شوراهای اسلامی با ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مناطق روستایی می‌تواند آن را تحقق بخشند.

"مصطفی صادقیان" بخشدار مرکزی تفت در ابتدای این نشست خواستار همدلی و اتحاد در شورای های اسلامی مناطق روستایی شد و افزود: نیاز است اعضای شوراهای اسلامی با همدلی و اتحاد برای اجرای طرح‌های عمرانی مختلف و رفع مشکلات در مناطق مختلف روستایی گام بردارند.

بخشدار مرکزی تفت به در پیش بودن ایام دهه مبارک فجر اشاره و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی شوراهای اسلامی در مناطق مختلف بخش مرکزی ، برنامه‌های باشکوهی در ایام با محوریت مردم برگزار شود و عملکرد در نظام در حوزه‌های مختلف به اطلاع مردم برسد.

صادقیان ادامه داد:موضوع توسعه و اشتغال نیز باید مدنظر دهیاران و شوراهای اسلامی مناطق روستایی قرار گیرد و با برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای نسبت به آموزش مهارت‌های مختلف به ساکنان مناطق روستایی صورت گیرد.

صادقیان در این نشست خواستار اهتمام اداره حفاظت محیط‌زیست و نظارت بیشتر در راستای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ، برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری پسماند و نظارت بر فعالیت معادن شد.

لازم به ذکر است در نشست هم‌اندیشی دهیاران و روسای شوراهای اسلامی مناطق روستایی بخش مرکزی تفت توسط سرپرست جهاد کشاورزی و رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پیرامون مباحث و مسائلی چون اشتغال خانگی، توسعه کشاورزی و دام‌پروری، کشت های غالب و نوین، آبیاری نوین، ساخت‌وسازهای غیرمجاز، دفن اصولی پسماند و افزایش سگ‌های ولگرد توضیحاتی ارائه شد.