زمان : 19 Bahman 1400 - 12:32
شناسه : 171386
بازدید : 5135
امروز امر به معروف امر به سلامت است/ طرح واکسیناسیون خانه ‌به خانه در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد: امروز امر به معروف امر به سلامت است/ طرح واکسیناسیون خانه ‌به خانه در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان اشکذر به ریاست "علی اکبر عزیزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، ظهر روز دوشنبه 18 بهمن‌ماه در محل فرمانداری اشکذر تشکیل جلسه داد.

به گزارش یزدفردا: عزیزی معاون سیاسی استاندار در این نشست، با قدردانی از زحمات اعضای ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اشکذر در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا بویژه شبکه بهداشت و درمان شهرستان، گفت: در شرایط کنونی تلاش می‌کنیم با تشکیل ستاد مبارزه با کرونای شهرستان‌ها در راستای کاهش سرعت بالای پیک جدید و تغییر جهت نمودار ابتلا به ویروس کرونا به سمت نزولی شدن گام برداریم.

عزیزی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون شهرستان اشکذر نیاز به بازبینی دارد، افزود: با توجه به مهاجرت‌پذیری و موقعیت استراتژیک شهرستان اشکذر، آمار واکسیناسیون این شهرستان بویژه آمار واکسیناسیون جامعه کارگری برای اتخاذ تدابیر لازم، نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد.

وی همچنین با بیان این مطلب که مهمترین مسئله کل کشور، بحث سلامت مردم است، ادامه داد: دولت سیزدهم از ابتدای کارش به این موضوع مهم پرداخته است و درحال حاضر برای همه مردم پذیرفته شده است که با آمدن واکسن، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته است.

معاون استاندار تصریح کرد: در شرایط سخت کنونی آمار بستری‌های کرونا اوج گرفته و به نقل از متخصصان امر، آمار مرگ و میر ناشی از پیک جدید یک هفته آینده مشخص می‌گردد و انتظار می‌رود اعضای ستاد کرونا و دیگر دستگاه‌ها، با یک همت قوی و با جدیت تلاش کنند سطح واکسیناسیون دوز سوم کرونا به حد مطلوب و قابل قبولی برسد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر آغاز دوباره طرح واکسیناسیون خانه به خانه توسط دستگاه‌های متولی، از همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات  بویژه دستگاه‌های فرهنگی خواست اقناع افکار عمومی و ترغیب مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دریافت دوز سوم واکسن کرونا را در دستورکار خود قرار دهند.‌

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تأکید کرد: چهره بصری شهرها و روستاها باید به گونه‌ای باشد که ترویج و حساسیت لازم برای رعایت پروتکل‌ها و تسریع در دریافت دوز سوم واکسن کرونا را در بین مردم ایجاد کند.

عزیزی همچنین با بیان اینکه امروز امر به معروف امر به سلامت است؛ بر اقناع افکار عمومی و ترغیب بیشتر مردم در راستای رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط همه دستگاه‌ها تأکید کرد.

روح‌الله ردائی سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر نیز در این نشست با بیان اینکه همه کارکنان ادارات، سازمان‌ها و نهادها ملزم به دریافت دوز سوم واکسن کرونا هستند؛ خاطرنشان کرد: مسئولیت نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات برعهده رؤسای ادارات است.

ردائی همچنین ارائه خدمات به شهروندان را مستلزم ارائه کارت واکسن و یا تست پی سی آر منفی دانست و از تشدید نظارت بر رعایت مصوبات ستاد استانی کرونا در شهرستان اشکذر خبر داد.

محسن میرزایی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد نیز در این نشست گفت: اگرچه از نظر رنگ‌بندی کرونایی شهرستان اشکذر دارای رنگ نارنجی است اما  با توجه به اینکه شهرستان اشکذر بیمارستان ندارد بیماران این شهرستان به شهرهای همجوار میبد و یزد مراجعه می‌کنند و به گواه آمار وضعیت کرونایی شهرستان اشکذر نیز همچون دیگر شهرستان‌های استان نامطلوب است.

لیلا ابدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر نیز ضمن ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده درخصوص واکسیناسیون کرونا از پوشش 111 درصدی کارگران صنایع شهرستان اشکذر خبر داد و افزود: این آمار به علت مهاجرپذیری شهرستان اشکذر و اشتغال برخی از ساکنان دیگر شهرستان‌های استان در صنایع مستقر در اشکذر است و آمار واقعی واکسیناسیون کارگران ساکن در شهرستان اشکذر نیازمند همکاری و تعامل دیگر ادارات و نهادهاست.