زمان : 13 Ordibehesht 1401 - 14:32
شناسه : 173577
بازدید : 3854
اخطار فیفا به فدراسیون فوتبال ایران به خاطر «هیجان» در بازی صعود بابت صعود به جام جهانی؛ اخطار فیفا به فدراسیون فوتبال ایران به خاطر «هیجان» در بازی صعود یزدفردا: فدراسیون جهانی فوتبال به طور رسمی نسبت به نحوه برگزاری دیدار منجر به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اخطار داد.

به گزارش یزدفردا: کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال نسبت به تخلفات تیم‌های ملی در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آرای خود را صادر کرد که در بین آنها علیه فدراسیون فوتبال ایران نیز حکمی وجود دارد.

تیم ملی ایران که در هفتمین بازی مرحله مقدماتی خود با پیروزی مقابل عراق، به عنوان اولین تیم قاره آسیا به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کرد بابت عدم رعایت نظم و امنیت مورد نظر فیفا در این مسابقه اخطار رسمی دریافت کرد.

در توضیح اخطار رسمی فیفا به فدراسیون فوتبال ایران به عدم توجه در رفتارهای هیجان‌انگیز اشاره شده است که شرح تفصیلی آن در اختیار فدراسیون با ذکر نمونه‌های مورد توجه قرار گرفته است.

در بین احکام انضباطی فیفا جریمه‌های سنگین برای سایر کشورها از جمله سنگال وجود دارد. کمیته انضباطی فیفا، فدراسیون فوتبال سنگال را به پرداخت ۱۷۵ هزار فرانک سوئیس و انجام یک بازی بدون تماشاگر محکوم کرد و همچنین فدراسیون فوتبال مصر را مبلغ ۶ هزار فرانک سوئیس جریمه کرد.

فیفا این احکام را به دلیل عدم توانایی فدراسیون فوتبال سنگال در اجرای قوانین و برقراری نظم در ورزشگاه، پرتاب اشیا و استفاده از لیزر توسط تماشاگران و وجود بنرهای توهین‌آمیز صادر کرد.