زمان : 18 Ordibehesht 1401 - 22:50
شناسه : 173729
بازدید : 3674
اعتراف تلخ یک نماینده مجلس: ما بال گرانی‌ها را باز کردیم و دولت بال یارانه‌ها را بست! مردم چطور اعتماد کنند؟ نماینده مهریز: اعتراف تلخ یک نماینده مجلس: ما بال گرانی‌ها را باز کردیم و دولت بال یارانه‌ها را بست! مردم چطور اعتماد کنند؟ یزدفردا: محمدرضا صباغیان بافقی، نماینده مهریز گفت: باز چه شده که باید این جراحی اقتصادی را مجدد انجام دهیم و هدفمندسازی یارانه‌های دیگری را آغاز کنیم. ۴۵ هزار تومان باقی ماند اما یارانه‌ها پرداخت نشد لذا مردم این تجربه را داشته‌اند، پس چطور اعتماد کنند وقتی دولت می‌خواهد دوباره یارانه بدهد بعد از یک، دو و یا شش ماه مجدد یارانه‌ها به همین میزان باقی مانده و قیمت‌ها پرواز نکند. آیا به این موضوع فکر شده است.

به گزارش یزدفردا: رئیس مجلس در جریان اظهارات نماینده مهریز در مجلس که پرداخت یارانه نقدی را راهکار تأمین معیشت مردم نمی‌دانست، گفت: قانون مجلس روشن است و ما به همین خاطر می‌گوییم یارانه نقدی ندهیم که این اتفاقات نیفتد، اصرار مجلس بر حوزه کالابرگ الکترونیکی است که در آن به قدرت مردم توجه شده است.

محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در مورد حوزه امنیت غذایی و حفظ آن برای کشور پس از استماع صحبت‌‌های وزرای جهاد و اقتصاد با بیان اینکه گرانی‌ها در حال شکستن ستون فقرات مردم است که نیاز به کار بنیادی دارد، گفت: این جراحی اقتصادی همان هدفمندی یارانه‌ها نام گرفت.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این جراحی اقتصادی در زمان احمدی‌نژاد انجام شد که قرار بود قیمت آب، برق، نان و انرژی گران شود، عنوان کرد: بر این اساس یارانه ۴۵ هزار تومانی به مردم داده شد که همه جناح‌ها نیز از آن حمایت کردند، لذا باز چه شده که باید این جراحی اقتصادی را مجدد انجام دهیم و هدفمندسازی یارانه‌های دیگری را آغاز کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما بال گرانی‌ها را باز کردیم و بال یارانه‌ها را نیز دولت بست، اظهار داشت: ۴۵ هزار تومان باقی ماند اما یارانه‌ها پرداخت نشد لذا مردم این تجربه را داشته‌اند، پس چطور اعتماد کنند وقتی دولت می‌خواهد دوباره یارانه بدهد بعد از یک، دو و یا شش ماه مجدد یارانه‌ها به همین میزان باقی مانده و قیمت‌ها پرواز نکند. آیا به این موضوع فکر شده است.

صباغیان در ادامه مشکل اصلی کشور را نبود نظارت و فعالیت مافیا، سلاطین مرغ، شکر، تخم‌مرغ و خوراک دام دانست و افزود: ما نیاز به دستگاه‌های نظارتی قوی داریم و دولت صرفاً اسب لنگی برای جنگ اقتصادی دارد که باید آن را عوض کند. نیروهای دستگاه‌های نظارتی ضعیف هستند و با حقوق کم به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: مگر نگفتید اگر نظارت متمرکز شود، مسئله حل می‌شود؟ مگر نگفتید ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ افاقه‌ای نکرده و کالاها گرانتر نیز شده است که باید بگوییم علت آن نبود نظارت است و چون این موضوع ضعف دارد آن را به افغانستان، اوکراین و خارج از کشور ارجاع می‌دهیم.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: مطمئن باشید قیمت‌ها افزایش می‌یابد و تنها دو راه داریم؛ یا اعتراض می‌شود و به یارانه‌ها بازمی‌گردیم و یا اعتراض نمی‌شود و یارانه‌ها در حد محدود باقی می‌ماند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان این نماینده مجلس عنوان کرد: قانون مجلس روشن است و ما به همین خاطر می‌گوییم یارانه نقدی ندهیم که این اتفاقات نیفتد، اصرار مجلس بر حوزه کالابرگ الکترونیکی است که در آن به قدرت مردم توجه شده است.