زمان : 31 Ordibehesht 1401 - 14:24
شناسه : 173917
بازدید : 6368
کشاورزی مهریز با فاضلاب شهری نابود میشود، فاضلاب را متوقف کنید آقای استاندار شما که گفتید از درد معیشت مردم خواب ندارید کشاورزی مهریز با فاضلاب شهری نابود میشود، فاضلاب را متوقف کنید معیشت اکثر مردم مهریز با کشاورزی است و با خروج 35 سال آب از مهریز و رفتن آب به صنعت آلوده کننده و آب بر فولاد دیگر چیزی از باغ شهر و مهریز نمی ماند.

به گزارش یزدفردا، چندماهی است با شروع دوباره فاضلاب شهری مهریز که چندسالی متوقف شده بود، مردم و کشاورزان و کارشناسان مهریزی اعتراضات فراوانی بابت معضل بزرگ فاضلاب شهری داشتند و بنابر دلایل کارشناسی زیر و با توجه به خشکسالی های پیاپی و کاهش نزولات جوی و شرایط کم آبی، خواستار توقف کامل عملیات اجرایی فاضلاب شهری هستند:

1 -خروج سالانه حداقل 3 میلیون مترمکعب آب از سفره زیر زمینی شهر و عدم جایگزینی برای آن
2 - افت سطح ایستابی آبخوان، کاهش دبی و خشک شدن قنوات و چاههای شهر
3 -در نظر نگرفتن هیچ حقابه ای از پسماند فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز شهر و تزریق در سفره آبخوان
4 -فرونشست زمین و از بین رفتن کارایی سفره آبخوان در جهت نگهداری رطوبت
5 -مصرف همه پسماند در جهت استفاده صنعت آب بر و آلوده کننده فولاد در شهر خشک و نمیه خشک مهریز
6 -آلودگی و ایجاد بو و تعفن و افزایش حشرات ناقل بیماری پس از اجرای طرح و انباشت پسماند در حومه شهر
7 -نابودی باغات و از بین رفتن باغ شهر مهریز

لازم به ذکر است شهر مهریز به عنوان باغ شهر در میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده که با اجرای این پروژه که هم اکنون در مراحل ابتدایی اجرا قرار دارد، 35 سال تمام آب فاضلاب از شهر خارج شده و به صنعت آلوده فولاد می رود که باعث خشکی قنوات، چاه ها و باغات شده و اولین ضربه را کشاورزان این شهر و مردم مظلوم خواهند خورد.

با اجرای این پروژه وحتی بدون اتصال فاضلاب شهری به منازل، مردم باید حق انشعاب فاضلاب و قبض ماهیانه فاضلاب را پرداخت کنند در حالیکه مردم نیازی به فاضلاب شهری نداشته و هیچ نفعی ازپروژه نمی برند و با هزینه مردم، تنها چرخ صنعت آلوده فولاد که پروژه شخصی هم هست می چرخد.

گفتنی است تنها دلیل کارشناسان آب و فاضلاب بابت توجیه فاضلاب شهری نیترات و آلودگی آب است که این مورد توسط دکترای شیمی مهریز و تمام کارشناسان رد شده است.
چرا اگر نیتراتی وجود داشته 18 سال است کسی اقدامی نکرده و الان با هم با راهکارهای ارزانتر و ساده تر میشود پیشگیری کرد، نیترات فقط بهانه است تا آب را از مهریز خارج کنند تا با پول مردم، چرخ فولاد یک نفر بچرخد.
چرا میخواهید کشاورزی و معیشت مردم مهریز را نابود کنید؟
مگر مردم ولی نعمتان شما نیستند، به خواسته آنها احترام بگذارید.