زمان : 14 Mehr 1401 - 19:06
شناسه : 175741
بازدید : 4692
روستایی دیدنی با جاذبه‌های گردشگری بی نظیر در شهرستان تفت مسئول کمیته گردشگری روستایی و عشایری یزد: روستایی دیدنی با جاذبه‌های گردشگری بی نظیر در شهرستان تفت یزدفردا: مسئول کمیته گردشگری روستایی و عشایری یزد گفت: روستای اسلامیه تفت به دلیل وجود طبیعت بی بدیل مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش یزدفردا: همتی مسئول کمیته گردشگری روستایی و عشایری یزد گفت: در روستای اسلامیه در شهرستان تفت کوه عقابکوه جلوه خاصی دارد که به همین دلیل این روستا از جذابیت ویژه‌ای برخوردار است.

او افزود: در این روستا دره‌ای در نزدیک یک معدن وجود دارد که به کوه ریگ معروف است و زیبایی خاصی دارد.

همتی می‌گوید: چشمه بی نظیر تا مهر نیز در روستای اسلامیه تفت وجود دارد که از زمان قدیم تا ماه مهر آب در آن جریان داشته است، اما در حال حاضر به دلیل خشکسالی میزان آب آن کاهش یافته است.

او ادامه داد: دره دیگری در این روستا به نام باده مستان وجود دارد که کوهنوردان با این پدیده بی نظیر طبیعت آشنا هستند.

به گفته او غار فراشاه نیز در این روستا وجود دارد که دارای مسیر طبیعت گردی زیبایی است همچنین در مسیر دره لاتاریک نیز غار بی بدیلی وجود دارد که مقصد گردشگران است.

همتی گفت: در کوچه‌های زیبای روستای اسلامیه باغ‌هایی سرسبز وجود دارد همچنین جوی آبی نیز در این مکان جریان دارد.

او بیان کرد: قناتی در این روستا وجود دارد که به دستور سبطی فاطمه دختر تیمور در زمان‌های قدیم احداث شده و بعد از عقابکوه حفره شده بوده و تا میدان امیرچخماق جاری بوده است.

همتی گفت: آب این قنات در گذر زمان به دلیل ریزش کوه در حال حاضر تا یزد جریان ندارد، اما آثار آن باقی مانده است.

مسئول کمیته گردشگری روستایی و عشایری یزد گفت: دره دیگر روستای اسلامیه شهرستان تفت لا انجیره نام دارد که برای پیاده روی گردشگران مسیر بسیار جذابی است.