زمان : 22 Mehr 1401 - 19:27
شناسه : 175987
بازدید : 4568
کتاب «هنر گمشده پرورش كودكان مفيد و شاد» منتشر شد کتاب «هنر گمشده پرورش كودكان مفيد و شاد» منتشر شد یزدفردا: کتاب «هنر گمشده پرورش كودكان مفيد و شاد (با كمك فرهنگ‌‌های باستانی)» به قلم ميشلين دوكلف با ترجمه نغمه دانش آشتیانی از سوی انتشارات جیحون منتشر شد.

به گزارش یزدفردا «اگر واقعا می‌خواهيم با فرزندان‌مان ارتباط برقرار كنيم، شايد لازم باشد از منطقه امن فرهنگی خودمان خارج شويم و با والدينی صحبت كنيم كه به ندرت در مورد آن‌ها می‌شنويم. يكی از اهداف اين كتاب برداشتن گامی برای پر كردن خلای دانش ما در زمينه فرزند‌پروری است و برای انجام اين كار، بر سه فرهنگ بومی مايا، هادزابه و اينوئيت تمركز كرده است كه دانش بسيار مفيدی دارند: مادران مايايی در تربيت فرزندان ياری‌رسان مهارت دارند، والدين قبيله هادزابه بهترين متخصصان جهان در زمينه تربيت بچه‌هايی با اعتماد‌به‌نفس و متكی به خود هستند و اينوئيت‌ها روشی فوق‌العاده موثر برای آموزش هوش هيجانی به كودكان به‌ويژه در حوزه كنترل خشم و احترام به ديگران دارند. اگر سعی كنيد الگو‌ها و روش‌های معرفی‌شده در كتاب را در رفتار‌های روزمره خود با ديگران (حتی نه فقط كودكان‌تان) به كار ببريد و دقت بيشتری بر كنش‌ها و واكنش‌های شخصی خود در ارتباط با جهان پيرامون‌تان داشته باشيد، روزگار آرام‌تری را تجربه می‌كنيد و با خودتان به صلح می‌رسيد.»

یکی از شاخصه‌های کتاب «هنر گمشده پرورش كودكان مفيد و شاد (با كمک فرهنگ‌‌های باستانی)» این است که راوی آن، ميشلين دوكلف، زن خبرنگار آمریکایی است که برای نگارش این کتاب با دختر کوچکش به راه‌های دور سفر کرده است.

این اثر با ترجمه نغمه دانش آشتیانی منتشر شده که پیش از این کتاب شعر «چقدر هیچ‌کس شبیه تو نیست» از  انتشارات حوا و ترجمه کتاب کودک «قُلُپ» از انتشارات سروش از او منتشر شده است. وی ضمن سال‌ها فعالیت و مسئولیت در رسانه‌های فرهنگی هنری کشور، مقالات علمی متعددی نیز در حوزه رسانه ترجمه و منتشر کرده است.

کتاب «هنر گمشده پرورش كودكان مفيد و شاد (با كمك فرهنگ‌‌های باستانی)» در 378 صفحه به تازگی از سوی انتشارات جیحون منتشر شده است.