زمان : 05 Azar 1401 - 13:50
شناسه : 177035
بازدید : 2998
یزد برای دریافت انواع تسهیلات اولویت دارد وزیر میراث فرهنگی: یزد برای دریافت انواع تسهیلات اولویت دارد یزدفردا: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در حوزه های سرگرمی و تفریحی دچار عقب ماندگی هستیم و یزد در این زمینه ظرفیت های بسیار خوبی دارد.

به گزارش یزدفردا: عزت الله ضرغامی، پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری شهرستان تفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یزد جایگاه ویژه ای در تمامی حوزه‌های مأموریتی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد، اظهار داشت: استان یزد هم در زمینه تنوع تولیدات صنایع دستی و هم در حوزه بناهای تاریخی و هم در زمینه گردشگری تاریخی و طبیعی از شرایط ویژه و منحصر به‌فردی برخوردار است و اقدامات این استان در زمینه‌های یاد شده جزو نوادر است.

وی از استاندار یزد و نماینده مردم تفت و میبد به واسطه حمایت‌های انجام شده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری قدردانی کرد.

ضرغامی با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی بیان کرد: غیر از بادگیر و قنات، ویژگی‌هایی نظیر قناعت، زندگی مسالمت آمیز یزدی‌ها با ادیان و مذاهب مختلف نیز در یزدی‌ها منحصر به فرد است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به بازدید از باغ‌های تاریخی، کوچه باغ‌ها و مجموعه‌های گردشگری شهرستان تفت بیان کرد: مرمت در این مجموعه‌ها اغلب به صورت اصولی انجام شده و ما نیز در وزارت میراث فرهنگی، اختصاص اعتبار و تسهیلات به سرمایه گذاران این بخش را در اولویت قرار داده ایم.

وی از تفت به عنوان یکی از زیباترین باغ شهرهای کشور یاد کرد و اظهار داشت: گردشگری در شهرستانی نظیر تفت که دچار خشکسالی‌های پی در پی شده، می‌تواند جایگزین بسیار خوبی باشد.

گردشگری می‌تواند جایگزین حوزه‌های دچار رکود شود

ضرغامی ادامه داد: بسیاری از حوزه‌های سرمایه گذاری که در آینده ممکن است دچار مشکل و رکود شود، می‌تواند با گردشگری جبران شود و امیدواریم شهرستان تفت بتواند از این ظرفیت به درستی استفاده کند.

وی با اشاره به مشوق‌هایی که برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است، افزود: برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مأموریتی خود، حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم که یکی از آنها، اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ بدون محدودیت است.

ضرغامی یادآور شد: در راستای حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، با ۱۱ دستگاه تفاهمنامه همکاری امضا کرده ایم و از ظرفیت‌های آنها برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده خواهیم کرد.

مشوق‌های خوب برای سرمایه گذاران حوزه‌های تفریحی و سرگرمی در یزد

وی ادامه داد: مشوق‌های خوبی به ویژه برای سرمایه گذاری در حوزه‌های تفریحی و سرگرمی در نظر گرفته ایم زیرا در این زمینه دچار عقب ماندگی‌هایی هستیم و لازم است ظرفیت‌های شادی آفرین و سرگرم کننده را در استان‌های مختلف کشور فعال کنیم.

ضرغامی اظهار داشت: یز در این زمینه ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی دارد و بی شک هرکس در یزد در این حوزه سرمایه گذاری کند، پشیمان نمی‌شود.

وی تصریح کرد: از نظر من یزد برای بهره مندی از همه گونه تسهیلات، دارای اولویت است و هیچ حمایتی را از سرمایه گذاران این استان دریغ نخواهیم کرد.