زمان : 11 Azar 1401 - 18:46
شناسه : 177082
بازدید : 4255
رونمایی از سامانه مشاغل سخت و زیان آور استان یزد با حضور مسئولین استان روی داد: رونمایی از سامانه مشاغل سخت و زیان آور استان یزد یکی از مسائلی است که سالیان سال هست جامعه کارگری با آن روبرو هستند رسیدگی به درخواست های بازنشستگی پیش از موعد یا همان سخت و زیان آور است که به دلایلی از جمله طولانی بودند مکاتبات بین دستگاهی، کمبود نیرو کار جهت بازرسی و ... روند طولانی را در پی داشت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: صبح امروز با حضور محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدحسن رستگاری مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و پاک دل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از سامانه سخت و زیان آور رونمایی شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این رابطه گفت: یکی از مسائلی است که سالیان سال هست جامعه کارگری با آن روبرو هستند رسیدگی به درخواست های بازنشستگی پیش از موعد یا همان سخت و زیان آور است که به دلایلی از جمله طولانی بودند مکاتبات بین دستگاهی، کمبود نیرو کار جهت بازرسی و ... روند طولانی را در پی داشت.
وی با اشاره به اینکه با راه اندازی این سامانه علاوه بر اینکه یک بانک اطلاعاتی کاملی از جامعه کارگری استان در آینده به دست می آید همچنین از وضعیت واحدهای تولیدی در سطح استان و شرایط آنها نیز به صورت آنلاین و برخط آگاه می شویم.
فلاحتی با تاکید بر اینکه روند طولانی مدت رسیدگی به پرونده های سخت و زیان اور باعث نارضایتی جامعه شریف کارگری استان شده بود گفت: 240 هزار نفر جامعه کارگری استان را تشکیل می دهند که در واحدهای مختلف مشغول به کار هستند. با راه اندازی سامانه تلاش می شود زمان 8 الی 9 ماهه رسیدگی به درخواست ها به 2 ماه کاهش یابد.
وی تصریح کرد: یزد سومین استان در کشور هست که به سمت الکترونیکی کردن این قسمت از خدمات خود گام برداشته است. این سامانه از جامعیت بهتری نسبت به دیگر استان ها برخوردار است. سعی شده در چندماهی که این سامانه به صورت آزمایشی شروع به کار کرده موارد و مشکلات آن رفع شود و در صورت بروز برخی از مشکلات در حین کار با سعه صدری که از دیگر دستگاه های اجرایی سراغ داریم در رفع آنها گام بر می داریم.
فلاحتی عنوان نمود: شفافیت، کوتاه شدن فرآیند رسیدگی، آزاد شدن نیروهایی که در دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار هستند، ارسال پیامک در لحظه برای کارگر که پرونده در چه مرحله ایی قرار دارد و رصد پرونده توسط کارگر و ... از مزایای این سامانه هست.