زمان : 02 Dey 1401 - 23:46
شناسه : 177399
بازدید : 4997
توضیح یک ضرب‌المثل! توضیح یک ضرب‌المثل! زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

خوانندگان عزیز! ضرب‌المثلی داریم که در وصف کار نابلدان گفته‌اند: «آمد ابرویش را درست کند زد چشمش را کور کرد» حتما ضرب‌المثل را شنیده‌اید اگر مصداقش را بخواهید زبان‌دراز برایتان عرض کند.

حضرت رئیس دولت به دانشگاه رفتند، تعجب نکنید ایشان دکترا دارند و به اصطلاح یزدی‌ها «نخوانده ملا!» می‌باشند. برای تحصیل یا تدریس خیر، برای روز دانشجو رفتند و خواستند دیکتاتورها را رسوا کنند اما زدند و چشم دولت و اقدامات محرومیت و فقرزدایی را کور کردند!! آنجا که گفتند این اغتشاشگران دیکتاتور هستند چون به زور مغازه‌ها را تعطیل می‌کنند زیرا اگر تعطیل نکنند شیشه مغازه را می‌شکنند و مغازه‌دار بیچاره مجبور است یکسال کار کند تا بتواند پول شیشه را بدهد.

حتما می‌فرمایید کجای این سخنان چشم را کور کرده است؟

عرض کنم اولاً بعد از این اگر کسی شعار علیه دیکتاتور بدهد جرم نیست زیرا منظور اغتشاشگران و معترضان می‌باشند.

ثانیاً اقرار فرمودند چقدر مردم فقیر شده‌اند یا فقیرشان کرده‌اند که درآمد یک‌سال مغازه‌دار کفاف هزینه نصب شیشه درب یک مغازه را نمی‌دهد چه رسد به آنان که همین مغازه را هم نداشته باشند!

درست مثل «زاکانی شهردار تهران» که منکر فساد در کشور شد ولی گفت برای شصت، هفتاد مورد افشای فساد بزرگان پرونده برایم درست کرده‌اند فقط برای او آن هم در چهار پنج سال اخیر پس باور کنید اصلا فسادی نداشتیم!!

نکته آخر این که اگر زبان‌دراز طنز ننویسد و ابراهیم بت‌شکن‌ زمان و زاکانی قانون‌مدار فسادستیز نجیب فخیم حرفی نزنند و سخن نگویند خیلی بهتر است. دست‌کم اگر ابرویی زیبا نشود چشمی کور نمی‌گردد… والسّلام نامه تمام.

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/3SPUt