زمان : 08 Farvardin 1402 - 08:25
شناسه : 178151
بازدید : 3945
گردشگری برای همه؛ یزد مقصدی جذاب برای کودک و نوجوان گردشگری برای همه؛ یزد مقصدی جذاب برای کودک و نوجوان

یزدفردا: شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد که در مسافرت‌های خانوادگی ایام عید، برخی بازدید‌ها به‌خصوص بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان بسیار خسته کننده است و این مسئله هم برای آنان و هم باقی اعضای خانواده تبدیل به امری آزاردهنده می‌شود.

با توجه به اینکه یزد یکی از پر‌بازدید ترین مقاصد به خصوص در ایام عید است، سعی شد که شهر یزد نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای همه سنین قابل توجه باشد.

بر همین اساس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با همکاری انجمن گردشگری کودک و نوجوان ، طرح گردشگری کودک و نوجوان را در مهد رضویه واقع در بافت تاریخی پایه ریزی و برگزار کرد.

این برنامه‌ در تاریخ ۲۸، ۲۹ اسفند، یکم، ششم ، هفتم و هشتم فروردین ماه ساعت 4:30 تا 19:30 و دوم و سوم فروردین ماه صبح‌ها و عصرها به روی علاقه مندان باز شد.

کارگاه‌های متنوع این مهد شامل گِل بازی، جعبه خاطره و ترسیم یزد از دیدگاه کودکان و نوجوانان، تخم‌مرغ رنگی و فلسفه تخم‌مرغ رنگی‌های سفره هفت سین که عیدی خاطره‌انگیر از یزد محسوب می‌شد، تورهای بافت‌گردی و احیای بازی‌های خاطره انگیز می‌شدند که به‌ صورت کاملا رایگان در اختیار مسافران و همچنین بازدید کنندگان یزدی قرار می‌گرفت.

این کارگاه‌ها اهدافی چون آشنایی کودکان با یزد و معماری آن و سنت‌های ایرانی، تقویت کانون گرم خانواده‌ها و برانگیختن خلاقیت کودکان و نوجوان اجرا شد که با استقبال زیادی از جانب کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها رو‌به‌رو شد.