مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقهای یزد:
اثربخشی آموزشهای داناب و سواد آبی؛ نسل آینده یزد را مسئولانه با آب آشنا میکند
یزدفردا؛ مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقهای یزد، تقوا کولیوند، در بیست و یکمین نمایشگاه صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران بر هدف اصلی طرحهای داناب و سواد آبی تأکید کرد و گفت: «اثر بخشی آموزشها تنها با متدهای نوآورانه، طرحهای خلاقانه و آموزشهای متناسب با نسل جدید قابل تحقق است.»
به گزارش یزدفردا؛ وی افزود: «پارک فرهنگ آب از جمله این برنامههاست که در قالب اردوهای چهل نفره و در موزه آب یزد برگزار میشود و دانشآموزان با استفاده از آموزش، بازی و بازدید با مفاهیم اصلی آب آشنا میشوند.»
برنامههای جذاب و متنوع برای آموزش آب
کولیوند به دیگر برنامههای این طرح اشاره کرد و گفت: «مسابقات مناظره دانشآموزی و بازیهای تیمی آنلاین از برنامههای مورد استقبال دانشآموزان است. همچنین مسابقه سپاس خانواده آب (سخا) فرصتی برای مشارکت خانوادهها در تولید کاردستی با مواد بازیافتی فراهم میکند.»
وی برنامه «یکشنبههای داناب» را از دیگر اقدامات آموزشی مهم دانست و توضیح داد: «در این برنامه، هر هفته در مدارس متوسطه، یک آیه یا حدیث مرتبط با آب و سوگندنامه آب قرائت میشود و یک چالش آبی برگزار میشود.»
کولیوند همچنین به برگزاری مسابقات سه رشتهای در حوزه نقاشی روی سفال، عکاسی دیجیتال و تئاتر عروسکی اشاره کرد و گفت: «این برنامهها به شکل جذاب و عملی، دانشآموزان را با اهمیت آب و حفاظت از آن آشنا میکند.»
کمک به مدارس مناطق محروم و تربیت نسل مسئول نسبت به آب
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقهای یزد تصریح کرد: «در قالب طرح آب یاران، مدارس مناطق محروم از نوسازی شیرآلات، آبیاری قطرهای باغچه مدرسه و برگزاری اردوهای آبی بهرهمند میشوند. هدف ما تربیت نسلی آگاهتر و مسئولتر نسبت به منابع آب استان یزد است.»