زمان : 01 Tir 1405 - 09:01
شناسه : 222571
بازدید : 1042
سامانه «عدل‌یار»؛ گامی در راستای شفافیت و هوشمندسازی فرایندهای قضایی در شهرداری یزد شهردار یزد سامانه «عدل‌یار»؛ گامی در راستای شفافیت و هوشمندسازی فرایندهای قضایی در شهرداری یزد یزدفردا؛ شهردار یزد، راه اندازی سامانه جامع حقوقی «عدل یار» را گامی بلند در راستای هوشمندسازی فرایندهای حقوقی و افزایش دقت، سرعت و شفافیت در پرونده‌های قضایی شهرداری برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا؛ ابوالقاسم محی الدینی در دومین نشست آموزشی سامانه «عدل‌یار» که با هدف تثبیت فرآیندهای نوین و ارتقای سطح بهره‌برداری از ابزارهای هوشمند حقوقی برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت تحول دیجیتال در بخش‌های مختلف مدیریت شهری، اظهار داشت: استفاده حداکثری و مستمر تمامی کارکنان حقوقی از سامانه "عدل‌یار" نه یک انتخاب، بلکه یک ضرورت برای افزایش دقت، سرعت و شفافیت در پرونده‌های قضایی شهرداری است.

وی در ادامه با اشاره به نقش کلیدی این سامانه در صیانت از حقوق شهر و شهرداری، افزود: این سامانه باید با نگاهی پیشرو، مسیر توسعه را طی کند؛ لذا از سازمان فاوا انتظار داریم با بررسی بازخوردهای دریافتی از کاربران، نسبت به افزودن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کاربردی جدید از جمله استفاده از هوش مصنوعی در آینده نزدیک اقدام نماید تا «عدل‌یار» به کامل‌ترین پلتفرم مدیریت دعاوی در مدیریت شهری تبدیل شود.

در ادامه این نشست، علیرضا شیرمحمدی معاون مهندسی نرم‌افزار سازمان فاوا نیز با اشاره به گذار از مرحله مقدماتی به مرحله تخصصی، گزارشی جامع از مراحل راه اندازی، فرآیند تبدیل داده‌ها و استقرار موفقیت‌آمیز این سامانه در ساختار شهرداری ارائه داد و ضمن بررسی چالش‌های احتمالی کاربران، قابلیت‌های پیشرفته‌ای از جمله داشبوردهای مدیریتی، ابزارهای هوشمند تولید لوایح و سیستم هشدار هوشمند جهت پیگیری جلسات دادرسی را تشریح کرد.

شیرمحمدی خاطرنشان کرد: سامانه عدل‌یار به عنوان بازوی اجرایی حوزه حقوقی، با هدف ایجاد بایگانی الکترونیک یکپارچه و هوشمندسازی کامل چرخه حیات پرونده‌های حقوقی طراحی شده است، همچنین نقشه راه توسعه قابلیت‌های این سامانه در فازهای بعدی تدوین شده که در ماه‌های آینده شاهد رونمایی از قابلیت‌های جدید آن خواهیم بود.