زمان : 26 Azar 1390 - 12:59
شناسه : 42748
بازدید : 3221
در خطبه های نماز جمعه عنوان شد:اینکه آمریکا اعلام کرده15000 نفر از افراد خود را همچنان به عنوان کارمند سفارت این کشور در عراق باقی خواهد گذاشت، چه معنائی دارد؟ در خطبه های نماز جمعه عنوان شد:اینکه آمریکا اعلام کرده15000 نفر از افراد خود را همچنان به عنوان کارمند سفارت این کشور در عراق باقی خواهد گذاشت، چه معنائی دارد؟

 

امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت عموم مردم به رعایت تقوای الهی در ادامه بحث قرآنی خود به موضوع وحی پرداخت و آن را تنها راه ارتباط با عالم اعلا دانست و گفت : وحی تنها راه ارتباط با عالم قدس ربوبی است که به انسانهای برگزیده و ژرف اندیش تعلق می گیرد تا خلق را به حق هدایت کنند.وحی از ناحیه خالق متعال است و در سوره یونس آیه 15 با قاطعیت اعمال هرگونه ذوق و سلیقه و میل و اراده شخصی در آن را رد کرده است.

حجت الاسلام حسینی در همین زمینه افزود : وحی برای پیامبران الهی غیر از الهام و ایحاء و القاء است گرچه برای غیررسولان به صورت الهام فطری است مانند آنچه را که به حواریون گفت و یا الهام غریزی است مانند آنچه را به زنبور عسل آموخته است.

همچنین وحی غیر از کشف و شهود است بلکه بیان کلام خداست.گفتنی است این خطبه آخرین بحث قرآنی و موضوع فصل پائیز بود و در فصل زمستان بحث جدید مطرح خواهد شد.

امام جمعه ابرکوه در خطبه های دوم نماز جمعه با گرامی داشت 27 آذر و یادو خاطره شهید دکتر مفتح گفت: وحدت حوزه و دانشگاه همچنان از ضرورتهای انقلاب است و مسئولان باید بر دانشجویان نظارت داشته باشند

وی اظهار داشت:ازمسئولین وزارت علوم و نیز مسئولین دانشگاه ها در کشور می خواهیم که به شعارهای کلیشه ای بسنده نکنند و کنترل مطلوبی بر شیوه های رفتاری دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر داشته باشند.

حسینی در این خصوص ادامه داد : گویا مفهوم فضای دانشگاه برای دختران و به روز بودن و نشانه دانشجوئی ، بی چادری ، آرایش و جلوه گری در دانشگاه است.

وی با انتقاد از مسئولین اظهار داشت: مسئولین فقط به ورود 70 درصدی دانشجویان دختر به فضای آموزش عالی افتخار می کنند اما به این مسئله توجه نمی کنند که چگونه باید هنجارهای دینی دانشجو نهادینه شود و چطور است که دختر تا در دبیرستان و تحت نظر اولیا و مربیان است ، وقار و حجاب دارد اما گویا ورود به دانشگاه را ملازم با ناهنجاری دینی می داند؟

حسینی خاطر نشان کرد:دانشگاه برای گرفتن مدرک زوری و پولی نیست، بلکه هدفی بزرگ را در سازندگی شخصیت علمی ،فکری و عملی جامعه دنبال می کند و دانشگاه باید در امر فرهنگ سازی برای رسیدن جامعه به تمدن بزرگ دینی ، نقش آفرین باشد.

وی در ادامه اظهار داشت:وحدت حوزه و دانشگاه به معنای اثرپذیری دانشگاه از معنویت حوزه و اثر پذیری حوزه از نظام دانشگاه است و دانشگاه های ما در کشور باید کانون تجربه جامعه سازی دینی باشند .

خطیب جمعه ابرکوه افزود: با توجه به اینکه نسلهای جوان دانشگاهی در دیگر کشورها ، مراکز علمی ما را رصد می کنند تا از توفیقات ایران اسلامی در امر علمی نسخه برداری کنند، دانشجویان نیز بایدمراقب باشند که چه نسخه ای را برای دانشگاه ها در جهان می پیچند؟

حسینی در مورد شکار قدرتمندانه هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط نیروهای ایرانی گفت : این اقدام شجاعانه ، قدرت دفاعی و توانائی سایبری ایران را به رخ جهانیان به ویژه آمریکائی ها کشاند و نشان داد که این اتفاق رخدادی معمولی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

وی یادآور شد:به دام انداختن این پرنده جاسوس و تصرف در سیستم الکترونیکی و هدایت آن به سمت صحرای طبس و نشاندن آن با حداقل خسارت ، آمریکا را دچار کابوسی حیرت زا کرد و ضربه امنیتی عظیم  وجبران ناپذیری امنیتی را برآنان وارد کرد .

امام جمعه ابرکوه در ادامه سخنان خود گفت : خبر خوش آیند پاک شدن سرزمین عراق از لوث وجود آمریکائی ها که خروج نیروهای آنان تا دهم دیماه صورت خواهد گرفت نکته ای بسیار مهم است، اما اینکه آمریکا اعلام کرده15000 نفر از افراد خود را همچنان به عنوان کارمند سفارت این کشور در عراق باقی خواهد گذاشت، چه معنائی دارد؟

حسینی افزود:سفارت با پنج نفر اداره می شود یا 15 هزار نفر و این نکته قابل ذکر است که نشریه تایم آمریکا فاش کرده که حداقل پنج هزار نفر از این مزدوران ، نیروهای امنیتی هستند که تاکنون به عملیات نظامی در شهرهای مختلف عراق مشغول بوده اند و کارشان تخریب و آسیب رسانی امنیتی است.

 حسینی تأکید کرد: باقی ماندن هزاران مزدور آمریکائی در عراق عملا به معنای تداوم اشغال عراق است و ادعای خروج آنان چیزی جز دروغ نیست و در حقیقت ترفندی برای خنثی سازی فشارهای سیاسی و افکار عمومی علیه اشغالگری آمریکا است.

امام جمعه ابرکوه در مراسم نماز جمعه این هفته همچنین روز حمل و نقل را گرامی داشت و در این خصوص گفت : حمل و نقل تاکنون یاری گر انسان در پی ریزی مدنیت  و شهرنشینی و زمینه ساز توفیق تمدن ها بوده است و به عنوان بخشی درآمدزا باید مورد توجه برنامه ریزان اقتصادی کشور باشد.