زمان : 14 Dey 1390 - 17:27
شناسه : 43719
بازدید : 4617
خشکسالی گریبان گیر 90 درصد از موقوفات شهرستان مهریز خشکسالی گریبان گیر 90 درصد از موقوفات شهرستان مهریز

خشکسالی گریبان گیر 90 درصد از موقوفات شهرستان مهریز

در نشست مشترک مسئولان اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مهریز و جهاد کشاورزی این شهرستان راهکارهای مختلف در خصوص بهره وری و حمایت بیشتر از موقوفات دچار خشکسالی شده بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد

حجت الاسلام میرجلیلی با بیان اینکه 90 درصد موقوفات شهرستان مهریز را اراضی کشاورزی و قنات ها تشکیل می دهد اظهار داشت: این نشست با هدف احیای موقوفات و بهره وری بیشتر از موقوفاتی که با مشکل خشکسالی روبه رو هستند برگزار شد.

وی تعامل دوسویه اداره اوقاف و امورخیریه با جهاد کشاورزی این شهرستان را برای حل مشکلات در این زمینه ضروری خواند و تهیه اسامی موقوفات نیازمند به حمایت و همچنین معرفی نمایندگان این موقوفات به جهاد کشاورزی را از جمله اقدامات اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان مهریز برشمرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مهریز در این نشست حمایت از موقوفات دچار خشکسالی شده را از اولویت های جهاد کشاورزی در سال آینده عنوان کرد و گفت: در سال آینده برای موقوفات از بودجه های حمایتی دولت از کشاورزی سهمی در نظر گرفته می شود.

حکیمی برنامه ریزی برای حمایت های مادی، آموزشی و معنوی را از دیگر برنامه های جهادکشاورزی برای موقوفات دچار خشکسالی این شهرستان عنوان کرد.