زمان : 04 Tir 1391 - 21:19
شناسه : 53218
بازدید : 7179
نشست هم اندیشی و اطلاع رسانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در بهاباد برگزار شد+عکس خبری نشست هم اندیشی و اطلاع رسانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در بهاباد برگزار شد+عکس خبری

یزدفردا "نشست هم اندیشی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با هدف زمینه سازی برای توسعه شهرستان بهاباد بر اساس این الگو با حضور نخبگان و كارشناسان برگزار شد.

به گزارش یزدفردا : نشست هم اندیشی و اطلاع رسانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با حضور نخبگان و كارشناسان كشوری، استانی و شهرستانی در محل فرمانداری بهاباد تشكیل شد.

در این نشست دو روزه كه با عنوان كارگاه برنامه ریزی شهرستان بهاباد برگزار شد اندیشمندان و كارشناسانی از جامعة المصطفی(ص) العالمیة قم، مركز امور تدوین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت از زیرمجموعه های معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، جهاد دانشگاهی استان یزد و نخبگان، كارشناسان و مسئولین شهرستان حضور داشتند.

در ابتدای این نشست فرماندار بهاباد ضمن تبریك فرارسیدن ماه شعبان و قدردانی از انتخاب شهرستان بهاباد به عنوان محل برگزاری این نشست، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را به عنوان سند بالا دستی اسناد راهبردی کشور مطرح فرمودند و بر این اساس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاسیس شد.

"محمدرضا هدائی" با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر اهمیت توجه به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: الگوی توسعه اسلامی ـ ایرانی مستلزم رشد و بالندگی انسانها بر مدار حق و عدالت و دستیابی به جامعه‌ای متکی بر ارزشهای اسلامی و انقلابی و تحقق شاخص‌های عدالت اجتماعی و اقتصادی می باشد.

وی همچنین از نخبگان و كارشناسان مركز امور تدوین الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت و جامعة المصطفی(ص) درخواست كرد همكاری لازم را جهت تهیه سند راهبردی توسعه شهرستان بهاباد داشته باشند.

در ادامه جلسه "دكتر حبیب ا... میرغفوری" عضو شورای عالی مركز الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت با اشاره به تأكیدات رهبر معظم انقلاب بر محوریت توسعه اقتصادی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب محوریت را توسعه اقتصادی قرار داده اند و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت جدا از توجه به توسعه اقتصادی، توجه ویژه ای به معنویت در همه جهات دارد.

میرغفوری ادامه داد: الگویی كه در هر منطقه تهیه و تدوین می شود باید متناسب با شرایط  آن محل انجام شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان یزد در ادامه گفت: توسعه كارآفرینی یكی از بهترین راه های افزایش اشتغال و سطح رفاه مردم می باشد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام دكتر بناری از اعضای مركز بررسی های استراتژیك ریاست جمهوری ضمن ارائه توضیحاتی در مورد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و با اشاره به پیشقدم شدن بهاباد در اجرای الگوی مذكور به صورت پایلوت در این شهرستان خاطرنشان كرد: این نوع نگرشی كه در شهرستان تازه تأسیس وجود دارد موجب مباهات است.

رئیس پژوهشكده تعلیم و تربیت المصطفی(ص) هدف برگزاری این كارگاه را زمینه سازی برای توسعه شهرستان بهاباد بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عنوان كرد.

در ادامه جلسه دكتر رحمانی رئیس گروه مدیریت و آینده پژوهی المصطفی(ص) و سایر حاضران به ارائه نظرات خود پرداختند.