زمان : 23 Mordad 1392 - 01:13
شناسه : 75152
بازدید : 3811
 پیام تبریک آیت الله اعرافی در پی ارتقاء سطح مجتمع آموزش عالی میبد به دانشگاه پیام تبریک آیت الله اعرافی در پی ارتقاء سطح مجتمع آموزش عالی میبد به دانشگاه این خبر شادی بخش نقطه عطفی در تاریخ علمی و فرهنگی منطقه و حلقه ای از خبرهای خوش و دستاوردهای منطقه در یک سال اخیر بشمار می آید

آیت الله اعرافی امام جمعه محترم میبد در پی ارتقاء قطعی مجتمع آموزش عالی میبد به دانشگاه " آیت الله حائری " ، پیامی تبریک با محتوای راهبردهای مهم و اساسی صادر کرد. 

به گزارش میبد آدینه متن پیام ایشان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با عنایت و فضل الهی و با همت والا و تلاش مستمر و پی گیریهای فراوان مسئواتن محترم شهرستان و دانشگاه و نمایند محترم و فقید شهرستان جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای یحیی زاده و فرماندار محترم و با همکاری ها و عنایات وزارت علوم بویژه وزیر محترم و معاونت محترم آموزش و شورای گسترش و دفتر وزیر محترم ، گامی بلند در زمینه آموزش عالی شهرستان و استان برداشته شد و مجتمع آموزش عالی میبد به دانشگاه میبد ( آیت الله حائری ) ارتقای قطعی یافت.

این خبر شادی بخش نقطه عطفی در تاریخ علمی و فرهنگی منطقه و حلقه ای از خبرهای خوش و دستاوردهای منطقه در یک سال اخیر بشمار می آید .

ضمن ادای شکر به پیشگاه ربوبی و عرض سپاس از همه عزیزان نامبرده شده و دیگر عزیزانی که از آنها نام برده نشد ، امیدوارم این دانشگاه جامع و فاخر رسمی و دولتی ، در کنار سایر مراکز نام آور حوزه وی و دانشگاهی در شهرستان و استان ، در تعالی و تکامل علمی و معرفتی و فرهنگی منطقه در راستای چشم انداز علمی کشور و در عرصه تولید دانش بومی و گسترش مرزهای دانش ، قرین توفیقات الهی قرار گیرد.

بسی آشکار است و بارها یادآوری شده است که مراکز علمی و دانشگاهی ما باید بر اساس راهبردها و اصول زیل برنامه ریزی و فعالیت نمایند.

1-      تحکیم بنیان های فکری و معرفتی دینی و اسلامی و پایه ریزی و بازسازی دانش های گوناگون بر مبانی و معارف و ارزش های اسلامی و نیز سنت های اصیل و صحیح بومی و تاریخی کشور.

2-      اهتمام به اسناد بالادستی کشوری و استانی و شهرستانی بویژه نقشه جامع علمی کشور.

3-      عناین به اصل پژوهش محوری و تولید علم و نظریه و گسترش مرزهای دانش و توجه به کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی و و اعتلای زیرساخت های پژوهش و خدمات پژوهش.

4-      توجه اکید به تحصیلات تکمیلی و رشته های نو و موثر در تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و اعتلای کشور.

5-      اهتمتم به هماهنگی با صنایع و خدمات و تقویت رابطه صنعت و کشاورزی و سایر بخش ها با دانشگاه .

6-      توجه کامل به هم افزایی و هماهنگی مراکز علمی و دانشگاهی و تقویت شورای مراکز آموزش عالی حوزه وی و دانشگاهی .

7-      عطف توجه به فرهنگ اسلامی و بومی منطقه و نیز پایه های معنوی و معرفتی دانشجویان .

8-      عنایت به وحدت و همگرایی حوزه و دانشگاه و طلبه و دانشجو و اساتید حوزه و دانشگاه.

9-      عنایت به اصل مهم آینده نگری و بلند اندیشی با نگاه به آسیب شناسانه.

10-   تسریع در فراهم آوری و تکمیل زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه.

در پایان این توفیق بزرگ را به مردم عزیز و مسئولان محترم شهرستان و مسئولان و کارکنان و دانشجویان و استادان بزرگوار دانشگاه تبریک می گویم و از همه خیرین و نیک اندیشان و فعالان بخش خصوصی که در توسعه دانشگاه تلاش کرده و خواهند کرد تشکر می کنم.

 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

علیرضا اعرافی – امام جمعه میبد

21-05-1392