زمان : 09 Dey 1392 - 20:55
شناسه : 81536
بازدید : 3062
نيمي از ظرفيت هاي اقتصادي استان يزد با سرمايه بخش خصوصي اداره مي شود معاون برنامه ريزي استانداريزد: نيمي از ظرفيت هاي اقتصادي استان يزد با سرمايه بخش خصوصي اداره مي شود

معاون برنامه ريزي استاندار يزد با اشاره به اينكه 50 درصد از ظرفيت هاي اقتصادي استان يزد با سرمايه بخش خصوصي اداره مي شود، گفت: ميزان سرمايه گذاري بخش خصوصي در طرح هاي اقتصادي استان بالاي 6 هزار ميليارد تومان است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، " محمد رضا بابايي " روز يك شنبه در مصاحبه تلفني با برنامه گفتمان راديو ايران، اظهار داشت: سرمايه گذاري بخش خصوصي دربخش معادن يكي از موارد سرمايه گذاري قابل توجه است كه با واگذاري دولت به بخش خصوصي، بورس و ... اجرايي شده است.

معاون برنامه ريزي استاندار، گفت: در راستاي استفاده بهينه از بخش خصوصي جلسات مداومي در حال شكل گيري است و تعامل با فعالان اقتصادي برقرار است.

بابايي درصد رضايت مندي بخش خصوصي در استان را مطلوب دانست و افزود: 95 درصد شهرك هاي صنعتي استان از نعمت گاز برخوردار هستند كه توسعه استان را به دنبال دارد.

وي ادامه داد: پنجاه درصد كاشي و سراميك كشور در استان يزد توليد مي شود كه با توليد 200 ميليون متر مربع در سال، استان يزد را به عنوان قطب كاشي و سراميك كشور مطرح كرده است و تمام اين سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي صورت گرفته است.

بابايي مردم استان يزد را مردمي سختكوش دانست و گفت: فرهنگ كار در استان يزد نهادينه شده است كه اين خصوصيت باعث پيشگامي مردم نسبت به مسئولين و مشاركت بالاي بخش خصوصي در سرمايه گذاري را به دنبال داشته است.

اين مقام مسئول بيان كرد: استان يزد از لحاظ سرانه جمعيتي استان اول كشور است.

وي در ادامه با اشاره به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي ) در خصوص واكسينه كردن همه زواياي اقتصاد كشور در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي، خاطر نشان كرد: توجه به بخش خصوصي، تكيه بر مردم، اجراي اصل 44 قانون اساسي، حمايت از توليد ملي در بخش صنعت و كشاورزي و مديريت در مصرف از جمله نكات مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامي ( مد ظله العالي ) در مقوله اقتصاد مقاومتي است.

معاون برنامه ريزي، موانع اقتصاد مقاومتي در استان را كمبود نقدينگي، توقف تسهيلات ارزي و كمبود آب در استان دانست و گفت: خبر هاي خوبي را در استان دريافت كرده ايم كه در صورت حل مشكل نقدينگي و تجهيز منابع، استان يزد آينده بسيار خوبي در بخش صنعت را در پيش دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، اصناف و تعاوني هاي استان را همگام با صنعت استان دانست و گفت: استان يزد در چند سال گذشته، سالانه 25 درصد رشد صادرات به لحاظ وزني را تجربه كرده است.

بابايي صادرات سال گذشته استان از گمركات يزد را يك ميليون و 116 تن بيان كرد و افزود: استان يزد با صادرات 480 ميليون دلار در سال گذشته، در رتبه يازدهم كشورجاي گرفته است.

وي در حوزه گردشگري نيز اظهار داشت: استان يزد با دارا بودن 40 واحد اقامتي، سال گذشته ضريب اقامتي 60 درصد را داشته كه اين ضريب در ايام نوروز و تعطيلات به بالاي 100 درصد نيز رسيده است.

معاون برنامه ريزي استاندار ميزان اشتغال در استان را 43 درصد در بخش صنعت، 44 درصد خدمات و 13 درصد را مربوط به بخش كشاورزي دانست و افزود: صنعت محور توسعه در استان يزد است و در اين راه گام هاي موثري برداشته شده است.

برنامه گفتمان راديو ايران به بررسي چگونگي تسلط اقتصاد مقاومتي در جامعه و پياده سازي اقتصاد مقاومتي توسط نهادهاي مختلف از نظر كارشناسان مرتبط مي پردازد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان