مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان یزد با بیان این که تاکنون موردی در زمینه ابتلا به بیماری کرونا در این استان مشاهده و گزارش نشده است توصیه کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا هر روز چندین مرتبه دستتان را با آب و صابون بشوئید.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان یزد با بیان این که تاکنون موردی در زمینه ابتلا به بیماری کرونا در این استان مشاهده و گزارش نشده است توصیه کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا هر روز چندین مرتبه دستتان را با آب و صابون بشوئید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکترمجید جعفریزاده به ایرنا گفت: برگزاری نشست با مدیران کاروان ها و دفاتر زیارتی استان و بیان اهمیت موضوع و اهم انتظارات در راستای پیشگیری از این بیماری، هماهنگی های درون بخشی بین معاونت های دانشگاه علوم پزشکی از اقدامات پیشگیرانه برای این ویروس است.
وی، تشدید فعالیت پایگاه بهداشتی مراقبت مرزی مستقر در فرودگاه شهید صدوقی برای آموزش و ارایه خدمت به زائران هنگام خروج از کشور و همچنین بازگشت از سفر را از دیگر اقدامات مرکز بهداشت استان یزد در این خصوص اعلام کرد.
جعفری زاده گفت: کرونا در ردیف ویروس های سرماخوردگی است که باعث سرما خوردگی معمولی در انسان می شود اما در برخی موارد باعث مرگ بیمار می شود.
این مسول، نشانه های این بیماری را تب، سرفه ، اسهال و تنگی نفس بیان کرد و افزود: راه انتقال این بیماری قابل تشخیص نیست اما بنظر می رسد از راه تنفس و ترشحات بدن قابل انتقال باشد.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان یزد به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از ابتلا به این نوع ویروس بهتر است دستها را چندین بار در طول روز با آب و صابون شست و از تماس دست آلوده به چشم ، دهان و بینی خودداری کنید.
> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید
این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید