قایق تفریحی اَی (“Yacht “A)

قایق تفریحی “اَی” یه عنوان بزرگترین قایق تفریحی بادبانی جهان به یک میلیاردر روسی به نام آندری ملنیچنکو (Andrey Melnichenko) تعلق دارد. اسم این قایق تفریحی از اول اسم مالک قایق و نام همسر او (الکساندرا) گرفته شده است.
طراحی این قایق مجلل توسط طراح معروف فیلیپ استارک (Philippe Starck) انجام گرفته و هزینه ساخت آن بیش از ۳۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.
این قایق ۱۲۰ متری دارای ۳ استخر است که کف یکی از آن‌ها شیشه‌ای بوده و در زیر آن یک کافه مجلل قرار دارد به نحوی که کف استخر سقف کافه را تشکیل می‌دهد.اندری ملنیچنکو (Andrey Melnichenko)، سرمایه‌دار پرنفوذ روس، این کشتی را به قیمت 400 میلیون دلار خریداری کرد. این کشتی تفریحی هفت کابین برای استراحت 14 نفر دارد.
همچنین سه استخر در درون این کشتی تعبیه شده که کف یکی از آنها شیشه‌ای است.

پلیس ایتالیا می‌گوید، بزرگترین قایق لوکس تفریحی در جهان را در این کشور مصادره کرده است. این قایق متعلق به یک الیگارش روس به نام آندره ملنیشنکوست.

به گزارش فرارو، مصادره این قایق در چارچوب تحریم‌هایی صورت می‌گیرد که اتحادیه اروپا پس از حمله روسیه به اوکراین علیه روسیه وضع کرده است.

اتحادیه اروپا تلاش می‌کند از جمله با افزایش فشار بر سرمایه‌داران روسیه و توقیف اموال آن‌ها در اروپا، مسکو را مجبور کند، از ادامه تجاوز به اوکراین دست بردارد.

هفته گذشته، پلیس ایتالیا کشتی‌های تفریحی و ویلا‌هایی به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیون یورو را مصادره کرد.

کشور‌های غربی تلاش می‌کنند به این وسیله روسیه را مجبور کنند دست از تجاوز به خاک اوکراین بردارد.

بنا بر این الیگارش می تواند اشاره به یک عضو طبقه حاکم باشد که از لحاظ مذهب، خویشاوندی، شهرت و اعتبار، وضعیت اقتصادی و حتی زبان، متمایز از بقیه جامعه است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا