محمد باقر خرازی دبیر کل حزب الله ایران در قسمتی از گفت و گوی اختصاصی خود با علی لطیفی خبرنگار سیاسی یزد فردا از گفت و گو برادرش با سفیر آمریکا در سال 84 پرده برداشت.

""علی لطیفی سرویس سیاسی"" خرازی دبیر کل حزب الله در توضیح ششمین ویژگی بارز خود که باعث شده در انتخابات حضور یابد از موضوع جالبی پرده برداری کرد.

 ویژگی ششم من اینست که: من ناشناخته ام، انقلاب ما انقلاب ناشناخته هاست مثل مقام معظم رهبری که در زمانی که همه توجهات به آقای هاشمی بود ایشان در اوج گمنامی رهبر انقلاب شدند

"" تذکر خبر نگار: مثل آقای احمدی نژاد در انتخابات 84 ؟"" نخیر برادر من در فرانسه در دیدار با سفیر آمرکا در سال 84 از سفیر آمریکا شنیده بود که رئیس جمهور بعدی شما احمدی نژاد است. و با این حرف ها برایم عجیب نبود که بازی را از رقیب بزرگی مثل هاشمی ببرد.

متن کامل مصاحبه یزد فردا با آقای خرازی را در زیر بخوانید:

 سال 84 سفیر آمریکا به  برادرم گفته بود احدی نژاد رئیس جمهور بعدی ایران است.

سید محمد باقر خرازی دبیر کل حزب الله ایران در گفتگوی اختصاصی با علی لطیفی خبرنگار سیاسی یزد فردا: سال 84 سفیر آمریکا  در فرانسه به برادرم گفته بود رئیس جمهور بعدی شما ایرانی ها احمدی نژاد خواهد بود.     در این شرایط وقتی احمدی نژاد بازی را از رقیب بزرگی چون هاشمی برد من تعجب نکردم.

.

آقای خرازی چه ویژگی هایی در خود دیدید که به صحنه آمدید؟ بله من هشت ویژگی متفاوت از دیگران در خود دیدم که به صحنه آمدم؛ اولا معتقدم باید بین رهبری و سران قوا  تناسب فقاهی باشد پس رئیس جمهور باید فقیه باشد تا حرف های رهبر فقیه را بداند . ما برای دولت شاهنشاهی  قیام نکردیم دین باید در حکومت دیده شود به نظر بنده سران قوا باید فقیه باشند و در غیر این صورت به این مشکلات فعلی دامن زده میشود و اوضاع بدتر خواهد شد. فقاهت ما یک فقاهت حوزوی است نه فقاهتی که در تهران به حوزه تحمیل شود ."" تذکر خبر نگار: آقایان دیگری مثل آقای پور محمدی هم هستند که به درجه فقاهت در حوزه رسیدند پس این ویژگی مختص شما نیست.""  صحبت من روحانی بودن نیست فقاهت است و هیچ کدام از این آقایان اصلا این چیز ها را بلد نیستند.

 دوما باید کسی به متن کار بیاید که تشکیلاتی فکر کند و تشکیلاتی عمل کند مانند ما در حزب الله ولی هیچ کدام از آقایان رقیب دارای این ویژگی نیستند.

 سوما  ویژگی های اخلاقی اللهی باید در انسان وجود داشته باشد که در بنده وجود دارد البته انشائلله در مابقی آقایان هم وجود خواهد داشت.

 موضوع چهارم اینکه: باید کسی به صحنه بیاید که نسبت به رهبری تعبد خاصی داشته باشد و همگان میدانند من در حزب الله چه زحماتی را متحمل شدم و چه لطماتی را خوردم که در این راه هیچ چیز جز  تعبد به رهبری دلیل حرکت بنده نبوده و نیست. همگان از اطاعت من نسبت به رهبری  با خبرند.

 پنجم اینکه: کسی باید بیاید که از هیچ جناحی نباشد و همه جناح ها را نسبت به خود جذب کنند و تمام گزش ها را در خود جذب کند؛ ما وقتی رحمت للعالمین شدیم باید از همه استفاده کنیم و پس از تحمل گفته های مخالفین ایشان را به سمت پویش و حرکت اغنا کنیم.شاید برخی از دوستان باشند که حرف های مخالفین را تحمل کنند اما توان اغنا نسبت به حرکت که در ما وجود دارد در هیچ کس وجود ندارد  الان بعد از گذشت 34 سال همه مرا در مقام تفکر قبول دارند ولی شاید کسی ما را در قسمت اجرایی قبول نداشته باشند ولی در محتوی فکری همگان  بنده را  قبول دارند..

 ویژگی ششم من اینست که: من ناشناخته ام، انقلاب ما انقلاب ناشناخته هاست مثل مقام معظم رهبری که در زمانی که همه توجهات به آقای هاشمی بود ایشان در اوج گمنامی رهبر انقلاب شدند "" تذکر خبر نگار: مثل آقای احمدی نژاد در انتخابات 84 ؟"" نخیر برادر من در فرانسه در دیدار با سفیر آمرکا در سال 84 از سفیر آمریکا شنیده بود که رئیس جمهور بعدی شما احمدی نژاد است. و با این حرف ها برایم عجیب نبود که بازی را از رقیب بزرگی مثل هاشمی ببرد.

 هفتم اینکه:  من دارای طرح و برنامه از 25 سال قبل هستم حتی بیست هزار  پروژه را از نخبگان دریافت کردم و آمایش شهری آنها نیز انجام شده. ما فکرهایمان را کرده ایم که داریم میآییم.

 آخرین ویژگی  بنده اعتماد عجیب مردم به خاندان پاک ماست

آقای خرازی پول ستاد شما از کجا میآید؟ من یک ریال پول ندارم من دارای سه (ف) هستم فقیه ترینم ، فقیر ترینم و فاتح ترینم ، که فاتح بودنم را در 24 خرداد خواهیم دید .

نظرتان راجع به حضور آقای مشایی چیست؟ این بازی مرموزی است برای نابود کردن نظام از درون  است که جریان انحرافی در حال اجرای آن است، احمدی نژاد با تاثیر از مشایی در حال پیاده سازی مدل پوتین ، مدودف در ایران است که اساسا وجود ولی فقیه در کشورمان برای جلو گیری از اینگونه  مدل های استکباری است مانند مدل احمدی نژاد و مشایی و این ها باعث ناراحتی رهبری است.

نظر شما در مورد شعار آقای مشایی چیست؟ او کوچک تر از این حرف هاست مشایی باید دست از رمالی های خد و رمالیسم سیاسی بر دارد او صد در صد انسان منحرفی است. ما از رهبری باهوش تر که نداریم وقتی رهبری، وی  را از معاون اولی ریاست جمهوری یرداشتند دیگر لج بازی آقای احمدی نژاد قابل توجیه نیست.البته باید یادآور شوم دولت آقای مشایی به پایان رسیده و در طول این هشت سال احمدی نژاد عروسکی در دست مشایی بوده همگان میدانند برای هر عزل و نسبی در دولت های نهم ودهم مشایی تصمیم گیرنده بود.

آقای خرازی اهل ائطلاف هستید؟نخیر

 شما به نفع کسی کنار میروید؟ به هیچ وجه

 چرا شما زود تر وارد صحنه انتخابات نشدید؟ دور قبل خواستم بیایم که دستور رسید  نیا .

پس این بار دستوری آمده اید؟ خیر ولی موافقت وجود دارد

شما اصلاح طلبید آقای خرازی؟ من غلط بکنم، خط من خط حزب الله است.

پیام شما برای مردم یزد چیست؟یزدی ها زیر بنای تفکر ولایی اند اگر هدف فتح هندوستان باشد ما باید فتح قلب ها را از یزد شروع کنیم . یزدی مغز متفکر اقتصاد کشور است . البته این خبر را به یزدی ها بدهم که ما در حزب الله به صورت سری در حال پرورش گیاهی هستیم که این گیاه فقط در کویر رشد میکند و از آن میتوان بنزین سوپر هواپیما تولید کرد. و این نقطه عطفی در اقتصاد یزد خواهد بود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا