چه خبرنگارانی قرار است  حقوق چند میلیونی بگیرند؟

سرویس رسانه :سایت دادنا گزارش داد حقوق خبرنگارانی که قرار است در روزنامه «هفت صبح» متعلق به رحیم‌مشایی کار کنند، دو برابر حقوق سایر خبرنگارانی است که در رسانه‌های دیگر کار می‌کنند.

سایت یزد فردا چندی پیش با ارائه گزارشی اعلام کرد که رضا حقیقت نژاد سردبیر سابق خاتم یزد نقش مهمی را درانتشار این نشریه خواهد داشت که یک منبع آگاه در گفتگو با یزدفردا با تایید حضورحقیقت نژاد  در هفت صبح گفت: آرش خوشخو سردبیر حال حاضر تهران امروز، سردبیری«هفت صبح»را برعهده دارد.

این در حالی است که سایت جهان نیوز که متعلق به جمعی از اصولگرایان معتدل است گزارش دادکه یکی از نزدیکان حاشیه دار رئیس جمهور در اقدامی برنامه ریزی شده در حال تشکیل حلقه رسانه های زنجیره ای برای انتخابات آتی مجلس و ریاست جمهوری است.


این تیم که در ساختمانی در خیابان مطهری مستقر شده چهار روزنامه ، سه هفته نامه و چندین سایت خبری را برای پوشش اخبار جریان حاشیه دار نزدیک به رئیس جمهور به اجاره در آورده و در حال عضو گیری از میان روزنامه نگارانی است که سابقه همکاری با رسانه های معاند را در کارنامه خود داشته باشند.


گفته می شود نشریاتی مثل «صبح امید»، «دوستان» و «یکشنبه» و روزنامه هایی مانند«هفت صبح»،«جهان فوتبال»،«پول»و... ازجمله نشریاتی است که این تیم درحال آماده سازی و انتشار آن هستند.


رویکرد این رسانه ها اجتماعی و فرهنگی بوده و برای تقویت خط انحرافی فرهنگی مبتنی بر دریافت های آقای میم جهت گیری و هدایت می شوند.


هنوز مشخص نیست منابع تامین مالی این رسانه ها از کجا پرداخت می شود.

با این حال به گزارش دادنا پس از آنکه خبر انتشار روزنامه «هفت صبح» به طور گسترده در رسانه ها منتشر و این روزنامه منتسب به رئیس دفتر رئیس جمهور قلمداد شد، تب و تاب چیدن تحریریه این روزنامه با نزدیک شدن به زمان انتشار بیش از پیش سبب بروز برخی حواشی در محافل مطبوعاتی و برخی بحث و جدل ها میان مطبوعاتی ها شده است.


در حالی مطابق شنیده ها روزنامه «هفت صبح» در نیمه اول اردیبهشت شروع به کار می کند که حضور برخی از روزنامه نگاران نزدیک به اصلاح طلبان با اعتراض بسیاری از همکاران سابق آنها شده و بدین ترتیب مباحث دامنه داری در باب توجیه یا مخالفت با حضور در روزنامه مشایی در میان مطبوعاتی ها شکل گرفته است.


پس از اینکه خبر توافق سردبیر یکی از روزنامه های صبح کشور با هفت صبح در برخی رسانه های آنلاین و مکتوب منتشر شد، سوابق حضور نامبرده در مطبوعات اصلاح طلب، مباحث بسیاری حول این مسئله شکل گرفت و رفت و آمد دیگر روزنامه نگاران به هفت صبح نیز از همین رهگذر مورد تحلیل اهالی رسانه قرار گرفت.


در حالی که گفته می شود، مبالغ پرداختی به روزنامه نگاران در این روزنامه نسبت به روزنامه های دیگر، نسبتی حدوداً دو برابری دارد، اصلی ترین دلیل توجیهی حضور در این نشریه از جانب موافقان، مسائل مالی و اجبار شغلی عنوان می شود و در سوی مقابل نیز مخالفان این دلیل را صرفاً توجیه می دانند و معتقدند حتی فقر مفرط مالی نیز نمی تواند توجیه مناسبی برای حضور در روزنامه منتسب به مشایی باشد که این روزها مغضوب دو جناح سیاسی در کشور است.


در حالی مباحث مرتبط با این مسئله در صفحات شخصی روزنامه نگاران در سایت هایی همچون فیس بوک و گوگل باز پیگیری می‌شود که به نظر می رسد موضوع مورد مناقشه در ادامه حواشی دیگری نیز داشته باشد.


روزنامه منتسب به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در ابتدای آغاز به کار با یارگیری از مطبوعاتی های اصلاح طلب حواشی بسیاری را تجربه کرد و در ادامه کار با خروج این روزنامه نگاران موج دومی از حواشی را از سر گذارند، همین مسئله سبب شده برخی از هم اکنون عاقبت خوشی را برای هفت صبح پیش بینی نکنند و تلاش برای یارگیری از مطبوعاتی ها بدون در نظر گرفتن انسجام فکری و سیاسی آنان را پاشنه آشیل آن بدانند، این در حالی است که عده ای دیگر معتقدند با منابع مالی مناسب، این روزنامه می تواند به همه این مشکلات فائق آید، مسئله ای که تنها گذشت زمان می تواند مبنای قضاوت در باب آن باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا