پيام استاندار يزد به مناسبت برگزاري المپيادهاي ورزشي ايرانيان و دانشجويان پسر سراسر كشور در يزد

یزدفردا:در بخشی از این پیام آمده است:ورزش، عرصه‌ فعاليتهاي‌ الگومند، ساختارهاي‌ اجتماعي‌ و روابط‌ بين المللي است‌ كه‌ فرصت‌ منحصر به‌ فردي‌ براي‌ مطالعه‌ و فهم‌ پيچيدگيهاي‌ حيات‌ اجتماعي‌ فراهم‌ مي‌آورد.
آقای محمدرضا فلاح زاده در ادامه می افزاید: به همان ميزان كه اكتشافات و اختراعات صنعتي و علمي در تحول جوامع مختلف موثرند، ورزش نيز در حفظ سلامت و نشاط جسم و روح افراد جامعه تاثيرگذار است. توجه به ورزش از صدر اسلام مورد تاكيد پيامبر مكرم (ص) و ائمه معصومين (عليهم السلام) بوده و اين خود به خوبي، جايگاه و نقش درخشان ورزش را در رشد و تعالي جسم، فكر و روح جامعه نمايان مي سازد. از آنجا كه عقل سالم در بدن سالم است به جاست كه جوانان ، به عنوان سرمايه هاي اصلي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران با بهره گيري از تعاليم دين مبين اسلام، ورزش را به عنوان يكي از فعاليت هاي اصلي خود به منظور سلامت و تندرستي جسم و روح مورد توجه قرار دهند و راه را براي رشد و شكوفايي هر چه بيشتر استعدادها و توانايي هاي خود هموار سازند.

استان يزد، تابستان امسال، ميزبان دو المپياد بزرگ ورزشي در كشور است. برگزاري نهمين دوره المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان پسر دانشگاه ها و موسسات عالي سراسر كشور و دومين دوره المپياد ورزشي ايرانيان، اتفاقي مهم در عرصه ورزش استان به شمار مي آيد كه برگزاري موفق و ميزباني شايسته از ورزشكاران كشور، در جهت شناساندن هر چه بيشتر قابليتهاي يزد موثر بوده و ضمن معرفي جاذبه هاي تاريخي، گردشگري، فرهنگي و اقتصادي به ورزشكاران و دانشجويان شركت كننده، زمينه را براي توسعه و پيشرفت روزافزون استان فراهم مي آورد.

اميد است مسوولان برگزاري و شركت كنندگان در اين المپيادهاي ورزشي از فرصت پيش آمده نهايت استفاده را برده و استعدادها و توانايي هاي خود را به نحو احسن به نمايش گذارند. موفقيت همگان را از درگاه خداوند متعال مسالت مي نمايم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا