به نام خدا

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد گفت: در آستانه تغيير و تحولات سياسي جامعه، بهتر است برخي آقايان شفاف جلو بيايند و اگر دنبال تغيير مدير كل يك سازمان هستند، راه‌هاي بهتري وجود دارد و مي‌توانند عملكرد كاري مديران را نقد منصفانه كنند.

علي غياثي ندوشن در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فرهنگ و ادب ايسنا ـ منطقه يزد، اظهار داشت: مطلبي كه در سايت يزد نيوز بوده، متاسفانه كاملاُ از روي بي‌اخلاقي است. اين كه با انگ زدن و تهمت، شخصيت و حيثيت افراد را لگدمال كنند، براي رسيدن به مقاصد و اهداف سياسي خود كار كاملاً غيراخلاقي و ناپسندي است.

وي افزود: ديوان محاسبات به عنوان يك دستگاه نظارتي و حسابرسي موظف است كه به تمام حساب‌هاي دولتي رسيدگي كند و در اكثر ادارات از جمله ارشاد نيز دفتري دارند و هفته‌اي چند روز آن‌جا حضور دارند.

غياثي ندوشن خاطرنشان كرد: حساب‌هايي كه رسيدگي مي‌كنند مربوط به فعاليت‌هاي فرهنگي بوده كه از سال 80 تا پايان سال 83 در حال بررسي است و امر بسيار طبيعي است كه دو سال از اين مدت مربوط به مديريت من بوده است.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد ادامه داد: يك مورد از مواردي كه در سايت يزد نيوز آمده اصلاً در زمان مديريت من نيست. بحث خانم‌ خيرانديش مربوط به قبل بوده و من درجريان موضوع ضمانت ايشان نيستم و موارد ديگر هم كاملاً تكذيب مي‌شود و چنين مواردي وجود نداشته است.

وي افزود: در ارتباط ما به به كارگيري كارمند بازنشسته نيز يك مورد اتفاق افتاده كه آن هم مسئولين مربوط هم در وزارت‌خانه و هم در استان هماهنگي صورت گرفته و از روي اضطرار بوده است. چرا كه يك پست كليدي بوده و به لحاظ اين كه پيش از اين نيروسازي و كادر سازي صورت نگرفته بوده، بلااجبار تاكنون نگه داشتيم كه در حال حاضر فرد ديگر جايگزين شده و آن فرد هم در حال رفتن است.

غياثي ندوشن تصريح كرد: مايه تاسف است كه به راحتي و بدون هيچ‌گونه واهمه‌اي حاضر هستند شخصيت افراد و حيثيت مديران جمهوري اسلامي كه تجربه آن‌ها، هزينه زيادي براي نظام و مملكت داشته تا مديران تجربه كسب كنند را به راحتي تخريب كنند.

وي با بيان اين كه مسائل را بيشتر به حساب ندانم كاري‌ها، خامي‌ها و ناداني‌ها مي گذارم، گفت: اميدواريم مسئولين قضايي و امنيتي استان با پديده‌هاي شايعه و تهمت برخورد جدي‌تر داشته باشند و حريم امنيت افراد، مردم، حيثيت و آبروي افراد را پاسداري كنند و دستگاه مسئول نيز پيگيري و اقدام كند.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در پايان اظهار داشت: تصميم به شكايت داشتم كه به من اطلاع دادند اين خبر را از سايت حذف كرده‌اند اما با مشورتي كه با مقامات قضايي و اداري استان خواهم داشت درباره شكايت تصميم گيري خواهم كرد.

گفتني است، سايت يزد نيوز پيش از اين خبري مبني بر رسيدگي به تخلفات مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد توسط ديوان محاسبات منتشر كرده بود كه رييس ديوان محاسبات نيز در گفت‌وگو با ايسنا ـ منطقه يزد، اين خبر را تكذيب كرد

اخبار مرتبط

يزد نيوز عذر خواهي كرد

نظر كابران

 14 Aug 2005 03:27:05   هنرمند :

درود بر صفا و صداقت مدیر کل محبوب ارشاد ما می دانیم این انگها به شما نمی چسبد دراین چند سال یزد شاهد اتفاقات بزرگ فرهنگی و هنری بوده است از جمله کنسرت موسیقی بزرگان ایران چون سراج .اعصار. پیام عزیزی. اصفهانی شب شعرهای ملی کویر و روستا .جشنواره فرهنگ استان یزد همایش تعزیه خوانی و چاووشی خوانی وصدها مورد دیگر از تلاشهای فرهنگی دست مریزاد...

 

.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا