لپ تاپ اپل مک بوک پرو 15 اینچی مدل MJLU2 با صفحه نمایش رتینا

  • ظرفیت حافظه RAM: 16 گیگابایت
  • ظرفیت حافظه داخلی: یک ترابایت

در اوایل سال 2015 بود که اپل، نسخه‌ی جدید Macbook Pro ی خود را با نمایشگر 15 اینچی Retina معرفی کرد. این لپ تاپ اندکی سبک‌تر و باریک‌تر از Pro 15 پیشین است. ظاهرا که شارژدهی باتری آن هم تا حدودی افزایش داشته است. به هر صورت بارزترین ویژگی‌ای که در مورد مک‌بوک پرو 15 اینچی خود‌نمایی می‌کند فناوری نوین Force Touch است. با این فناوری که دنیای فرمان‌های لمسی را بار دیگر تکان داد، علاوه بر فرمان‌های دو، سه و چهار انگشتی، حالا می‌توانید با میزان فشار انگشت هم فرمان‌های جدیدی را از طریف تاچ‌پد دستگاه به آن منتقل کنید. با صفحه نمایش مک‌بوک پرو 15 اینچی هم آشنایی دارید. صفحه نمایش رتینایی که نخستین بار نام آن را همزمان با معرفی iPhone 4 شنیدیم و قرار بود که رزولوشن آن از قدرت تفکیک چشم انسان بالاتر باشد. بر روی iPhone دقیقا همان‌طور بود و تراکم پیکسلی بالا همین نتیجه را در بر داشت. سپس رتینا بر روی iPad به کار گرفته شد که همان نام را داشت ولی تراکم پیکسلی پایین‌تری را ارائه می‌داد.http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130340.jpeg

شیفتگان محصولات کمپانی اپل بی‌صبرانه منتظر ورود نوت بوک جدید اپل، یعنی MacBook Pro با صفحه نمایش Retina به بازارهای جهانی بودند. حالا دیگر انتظارها به سر رسید و نو عروس کمپانی اپل با آرایشی زیباتر و البته با کمی رژیم لاغری، خود را در معرض نمایش گذاشته. کمپانی اپل با تغییر سیاست خود در تولید صفحه نمایش نوت بوک هایش، انقلابی نو را در عرصه صنعت تولید نوت بوک به وجود آورد. تفاوتی که MacBook Pro با صفحه نمایش Retina نسبت به برادران بزرگ‌تر خود دارد، در ظاهر بیشتر از باطن آن است. با این وجود تغییراتی که در این سری از MacBook ها به وجود آمده، مانند تمامی بروز رسانی های کمپانی اپل، از روی فکر بوده و مطمئنا اپل از این تغییرات، منظوری داشته است. سری MacBook Pro Retina مانند قبل در دو مدل 15 و 13 اینچی تولید و عرضه شده و از لحاظ ظاهری، به غیر از اندازه های آن‌ها، این دو مدل هیچ تفاوتی در ساختار و بدنه ندارند. در نقد و بررسی یکی از قدرتمندترین مدل‌های MacBook Pro Retina موجود حال حاضر، با ما در دیجی کالا همراه باشید.



http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130339.jpeg





طراحی و ساخت


بی شک MacBook Pro با صفحه نمایش Retina، نوت بوکی است که برای آینده طراحی شده، اما هم اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته. ممکن است که با اولین نگاه به باریکی و سبکی این نوت بوک، احساس کنید چنین دستگاهی با این ابعاد نمی‌تواند قدرت زیادی داشته باشد. اما شما اشتباه می‌کنید! شما در هر میلیمتر این دستگاه می‌توانید ساختار مهندسی و طراحی از روی فکر را مشاهده نمایید. به همین خاطر است که محصولات اپل همیشه میزان زیادی از توجه را به خود جلب می‌کنند. کمپانی اپل همیشه در پیشبرد فناوری و تغییر عادات استفاده از دستگاه های حال حاضر، پیشرو بوده است. به همین علت در MacBook Pro Retina از حافظه های داخلی خشک و یا SSD استفاده کرده و حتی درایو نوری را هم حذف کرده است. با این که تقریبا هنوز تمامی کمپانی‌های سازنده نوت بوک، مانند لنوو و ایسوس از درایو نوری در محصولاتشان استفاده می‌کنند، متخصصان این کمپانی معتقدند که دیگر دوره دیسک‌های فشرده و این چنین فرآورده‌هایی رو به پایان است و مثل همیشه اپل شروع به تغییر دادن روند تولیدات خود کرد که قاعدتا تغییر در تولیدات کمپانی‌های رقیب را نیز در پی خواهد داشت. یکی از علت‌هایی که اپل هارددیسک را از این دستگاه حذف کرده، فضای کمی است که هارد SSD اشغال می‌کند که تا 90 درصد کمتر از هارددیسک است و همچنین نگهداری از این نوع حافظه های داخلی آسان‌تر است.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130338.jpeg



 دیگر نکته قابل توجه طراحی این MacBook Pro، صفحه نمایش Retina آن است. طراحان اپل، با ساخت این نمایشگر فوق‌العاده، با چنین تراکم پیکسلی‌ای، تمامی رقیبان خود را به چالش کشیده‌اند. نه تنها این صفحه نمایش از کیفیت و رزولوشن بالایی برخوردار است، بلکه از طراحی ظاهری شاهکاری بهره‌مند شده و دیگر باریکی و زیبایی را به انتهای آن رسانده است. صفحه نمایش Retina در زیر لایه ای از شیشه قرار نگرفته است، بلکه خود محافظ شیشه ای همان صفحه نمایش است! این به آن معناست که شما هر آنچه که از یک نمایشگر انتظار دارید را بدست خواهید آورد. رنگ‌های زنده، کنتراست بالا و زوایای دید زیاد به این صفحه نمایش اعتباری مثال زدنی بخشیده‌اند. البته این صفحه نمایش برای حفظ شفافیت نور و کیفیت رنگ‌ها مجهز روکش مات نیست. به ادعای سازندگان MacBook Pro Retina، در پس هر ذره از طراحی این محصول، منظوری نهفته است. تمامی قطعات داخلی و خارجی این محصول از بهترین نوع آن بوده و از لحاظ کیفیت ساخت و جنس قطعات از بهترین‌ها هستند.


http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130337.jpeg



همچنین سیستم خنک کننده بهینه ای برای MacBook Pro Retina طراحی شده که برای خنک کردن قطعات از سه جهت مختلف هوا را به داخل و خارج توسط دو فن مجزا هدایت می‌کند. تمام این ویژگی‌ها باعث خاص شدن این محصول کمپانی اپل شده که نسبت به مدل قبلی این محصول، جهشی بزرگ برای این کمپانی محسوب می‌شود. باتری دستگاه از نوع لیتیوم پلیمر است که قابل جدا شدن نیست و تا 9:00 ساعت شارژدهی می‌کند. رم و حافظه داخلی آن نیز قابل ارتقا نیستند و به بورد اصلی دستگاه متصل هستند.


http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130336.jpeg



تمامی این فناوری‌ها در بدنه شگفت انگیز این نوت بوک قرار دارند. کمپانی اپل، به غیر از پیشرو بودن در فناوری و استفاده از بهترین مواد برای ساخت محصولاتش، بیشتر به خاطر طراحی‌های فوق‌العاده و فرازمانی خود مشهور است. ابعاد بدنه MacBook Pro Retina از سری قبلی خود کمتر است، به صورتی که ضخامت آن در هر دو مدل 15 و 13 اینچی به 19 میلیمتر می‌رسد. طول و عرض آن‌ها در مدل 13 اینچی 314 میلیمتر و 219 میلیمتر، با وزن 1.62 کیلوگرم است و در مدل 15 اینچی طول و عرض 359 میلیمتر در 247 میلیمتر است و وزن آن نیز 2.02 کیلوگرم می‌باشد. درباره وزن آن می‌توان گفت که مدل 13 اینچی بسیار نزدیک به MacBook Air با وزن 1.35 کیلوگرم است. هر دو مدل بسیار سبک و نازک هستند و از کیفیت ساخت بالایی بهره‌مندند. باید قبول کرد که چنین طراحی‌ای کمتر در نوت بوک های شرکت‌های رقیب دیده شده و شاید نزدیک‌ترین طراحی به این محصول ZenBook NX500 کمپانی ایسوس باشد.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130335.jpeg




پورت‌ها و اتصالات


پیکره ساخت MacBook Pro Retina در مدل‌های 13 و 15 اینچی یکسان است و هر دو از پورت‌ها و اتصالات مشابهی بهره‌مند هستند. در لبه‌ی سمت چپ دستگاه محل اتصال جدید Magsafe2 مشاهده می‌شود که شارژر لپ تاپ به آن متصل می‌شود. در کنار آن نیز می‌توانیم شاهد دو پورت Thunderbolt 2 باشید که سرعت انتقالی بالغ بر 20 گیگابایت دارند. یک پورت USB 3.0 و جک 3.5 میلیمتری هدفون هم در لبه سمت چپ دستگاه قرار دارند. در لبه‌ی سمت راست هم به همین منوال است. در آن قسمت هم می‌توانیم پورت USB 3.0، پورت HDMI فول سایز و کارت خوانSDXC  را مشاهده کنیم. ولی همچنان خبری از پورت Ethernet نیست و برای اتصال آن باید از پورت Thunderbolt و آداپتور مخصوص بهره بگیرید.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130334.jpeg

 
همچنین ندیدن درایو نوری هم برای ما ناراحت کننده است. از نظر اتصالات بی سیم نیز همان a/b/g/n و Bluetooth 4.0 ای که بر روی نسخه‌ی قدیمی‌تر وجود داشت بر روی این مدل هم یافت می‌شود. در بالای نمایشگر نیز می‌توان وب کم Face Time HD را مشاهده کرد. صدا هم از طریق میکروفون‌های استریوی داخلی می‌تواند گرفته شود و اسپیکرهای استریوی داخلی هم که طبق معمول وجود دارند. اما باید به این نکته توجه داشت که قدرت صدا در اسپیکرهای این مدل جدید بیشتر شده و رضایت کاربران را بیشتر جلب کرده است. اسپیکرها اکنون در کناره های کیبورد قرار گرفته‌اند و برای کارهای معمولی، بلندی و کیفیت صدای مناسبی را ارائه می‌دهند.



صفحه نمایش

 

نمایشگر 13.3 اینچی، رزولوشن بی نظیر 1600×2560 پیکسل را ارائه می‌کند. این در حالیست که نمایشگر نسخه‌ی 15.4 اینچی، رزولوشن 1800×2880 پیکسلی دارد. مک بوک پروی 13 اینچی قبلی، رزولوشن 800×1280 پیکسل را ارائه می‌داد که در این نسخه شما پیشرفت را به خوبی احساس می‌کنید. همچنین MacBook Pro پانزده اینچی رزولوشن 900×1440 داشت که در سری جدید دو برابر شده است. این را نیز باید بگوییم که با اینکه نمایشگر این نوت بوک از نوع مات نیست ولی بازتاب سطحی آن نسبت به مدل‌های پیشین کاهش چشم گیری داشته است.

 

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130333.jpeg


باز هم اگر بخواهیم در مورد نمایشگر توضیح دهیم، باید گفت که مثل نسخه‌ی 15 اینچی که رزولوشن بالاتری دارد، در نسخه‌ی 13 اینچی نیز تا به حال پنلی با این کیفیت ندیده‌ایم. در مورد رزولوشن دیگر صحبتی نمی‌کنیم ولی روشنایی این نمایشگر در حد 300 نیت ثبت شده که با توجه به براقیت کمی که دارد، واقعا فراتر از حد نیاز است. کنتراست و کیفیت زاویه دید هم که دیگر واقعا حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارند. اینکه رنگ‌ها کمی گرم‌تر یا سردتر باشند و اینکه اگر شما به عنوان یک عکاس به نمایشگری با رنگ‌های دقیق احتیاج داشته باشید، دیگر به نرم افزارهای کالیبره کننده‌ی نمایشگر بر می‌گردد. چنین نمایشگری حقیقتا مناسب ویرایش عکس است. به نظر ما تراز سفیدی حالت پیش‌فرض خوب است ولی می‌توانید آن را کالیبره هم بکنید.


کیبورد و تاچ پد


اپل جزو اولین کمپانی هایی بود که شروع به استفاده از کیبوردهای جزیره ای در محصولاتش کرد. کلیدهایی با فواصل منظم و به رنگ مشکی، با کیفیت فوق العاده و کارایی بسیار بالا. سطح آستانه کیبورد کمی عمق دارد و به همین علت زاویه مناسبی به دست ها می دهد تا در هنگام تایپ، مچ دست ها خسته نشوند. همان طور که قبلا گفته شد، ادعای کمپانی اپل در مورد طراحی با فکر و ارگونومیک، تا به اینجا صحت داشته است. درصد خطا در هنگام تایپ با این کیبورد بسیار پایین است و تجربه ای شیرین و لذت بخش را به کاربر منتقل می کند.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130332.jpeg



 
نور پس زمینه کیبورد هم کاملا دوست داشتنی است و شما می‌توانید میزان روشنایی آن را تنظیم کنید. به عنوان یک مدل Pro، کلیدهای آن مقداری عمق عملکرد و پاسخ گویی بهتری نسبت به Air دارند.
تاچ پد معروف بدن کلید MacBook Pro Retina، به شما این امکان را می دهد تا به راحتی و بدن نیاز به ماوس، تمامی فرمانهای حرکتی را هرچه آسانتر به دستگاه منتقل کنید. حساسیت بسیار بالای تاچ پد با قابلیت پشتیبانی از چند لمس همزمان و فرمانهای سه لمسی، کار کردن با این نوت بوک متفاوت را لذت بخش تر می کند. در تصویر زیر، شما می توانید تعدادی از این فرمان ها را مشاهده کنید.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130331.jpeg



 

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130330.jpeg

 

 

 

سخت افزار و باتری


با سخت افزار داخلی کاملا یکسان، می‌توان گفت که عملکردهای این نوت بوک خیلی شبیه به مدل‌های پیشین بدون صفحه رتینا می‌باشد. با وجود بهره گیری از پردازنده ها‌ی دو یا چهار هسته ای Intel Core i5 و Intel Core i7، اگر کاربری شما از این لپ تاپ در زمینه‌هایی چون رندر کردن ویدیوها، ویرایش عکس و در کل کارهای گرافیکی نباشد، نسخه 13 اینچی بسیار برای شما مناسب است و از نظر عملکرد تفاوت چندانی بین آن و نسخه‌ی 15 اینچی احساس نخواهید کرد. اما اگر درگیر پردازش گرافیکی هستید، نسخه 15 اینچی با گرافیک مجزای AMD Radeon R9 M370X با دو گیگابایت حافظه اختصاصی کارایی کم‌نظیری را ارائه می‌دهد. اپل ادعا می‌کند که شارژدهی باتری در  نوت بوک 13 اینچی‌اش بسیار مناسب است و نسبت به مدل پیشین ترقی کرده است. در تست استاندارد با نور صفحه متوسط و در حالت روشن بودن شبکه بی سیم و مرورگری اینترنت، شارژ این باتری در حدود 9 ساعت است. با این حال در تست‌هایی که خود ما انجام دادیم مقداری ضعیف‌تر از ادعای اپل عمل می‌کند. در نسخه 15 اینچی نیز با پخش مداوم یک ویدیو، در حالی که روشنایی نمایشگر بر روی یک مقدار ثابت است و شبکه بی سیم نیز روشن می‌باشد، باتری این نوت بوک در حدود هشت ساعت دوام می‌آورد که نسبتا آمار خوبی محسوب می‌شود و نسبت به مدل پیشین ترقی کرده است.




http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130329.jpeg



مدل MacBook Pro MJLU2 از لحاظ سخت‌افزاری دو برتری قابل توجه نسبت به دیگر مدل‌ها دارد که دلایل اصلی قیمت بالای آن محسوب می‌شوند. اولین عامل پردازنده مرکزی Core i7 اینتل با فرکانس پایه 2.8 گیگاهرتز است که توسط تکنولوژی Turbo Boost در مواقع بارگذاری‌های سنگین به صورت خودکار تا 4 گیگاهرتز هم افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر کمتر لپ‌تاپی را می‌توان پیدا کرد که چنین توانی از نظر پردازش محاسباتی داشته باشد. دومین عامل تفاوت این مدل، حافظه داخلی یک ترابایتی از نوع SSD یا Flash است که در مقایسه با حافظه‌های معمولی HDD سرعت خیره‌کننده‌ای دارد. این نوع حافظه‌های داخلی در کنار توان کاری فوق‌العاده، قیمت گرانی هم دارند و استفاده از چنین گنجایش بالایی باعث افزایش چشم‌گیر قیمت تمام‌شده این محصول شده است.پردازنده گرافیکی MacBook Pro Retina به صورت پیش‌فرض از نوع Intel Iris می‌باشد و برخی از مدل‌ها هم دارای کارت گرافیکی مستقل AMD Radeon R9 M370X با دو گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی GDDR5 هستند. پردازنده مرکزی نیز که به جای چهار هسته ای، از نوع دو هسته ای است، به جز برخی از مدل های 15 اینچی که هنوز دارای پردازنده های مرکزی چهار هسته ای هستند. اما از همه‌ی این‌ها گذشته، اکنون شما با نوت بوک بسیار شیک، خوش ساخت، قدرتمند و با نمایشگر فوق‌العاده ای روبرو هستید که حرف نخست را در ارائه‌ی کیفیت می‌زند.

http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130328.jpeg

در کل باید گفت که  MacBook Pro Retinaیک پیشرفت کامل نسبت به مدل پیشینش به حساب می‌آید. درایو نوری را که کنار بگذاریم، نمایشگر با رزولوشن بالاتر، خود یک جهش بزرگ محسوب می‌شود. سبک‌تر، باریک‌تر و کوچک‌تر بودن را نیز باید به آن بیفزاییم چرا که همین‌ها باعث می‌شوند از این نظر این نوت بوک به MacBook Air 13 نزدیک شود. از نظر عملکردی هم باید گفت که تنها ضعف MacBook Pro 13  نسبت به نسخه‌ی 15 اینچی‌اش در نداشتن کارت گرافیکی مستقل است. به هر صورت احتمالا نوع کاربری کسی که نوت بوکی بدون درایو نوری و در این سایز را می‌خرد هم با کسی که نسخه‌ی 15 اینچی را تهیه می‌کند تفاوت خواهد کرد و بنابراین اساسا ممکن است به کارت گرافیکی مستقل احتیاج نداشته باشد.




نرم افزار


همه ما با سیستم عامل کامپیوتر های اپل آشنایی داریم و یا حد اقل نام آن را شنیده‌ایم! سیستم عامل کامپیوترهای Mac با نام OS X، سری مختلفی دارند که از جدیدترین آن‌ها می‌توان به Yosemite, Mavericks و آخرین نسخه که El Capitan نام دارند اشاره کرد. شهرت این سیستم عامل‌ها بیشتر به خاطر ضد ویروس بودن و سبکی آن‌هاست. همچنین این سیستم عامل بیشترین سازگاری را با MacBook ها دارد. نرم افزارها در این سیستم عامل با سرعت هر چه تمام‌تر اجرا می‌شوند و این سیستم عامل به گونه ای طراحی شده تا در هنگام استفاده از چند نرم افزار مختلف، حافظه Cache دیگر نرم افزارهایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند بلوکه می‌شود تا نرم افزاری که در حال اجراست، با بیشترین پتانسیل وظیفه خود را انجام دهد.


http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130327.jpeg



همچنین در MacBook های این کمپانی، علاوه بر سیستم عامل نرم افزارهای دیگری نیز به صورت پیش فرض نصب شده‌اند و اپل سعی کرده تمامی نرم افزارهایی که یک کاربر به آن احتیاج دارد را در اختیارش قرار دهد و او را از نصب نرم افزارها برای انجام کارهای روزانه برهاند. بیایید نگاه مختصری به آن‌ها بیندازیم.

 

 

 

Safari

سافاری نام مرورگر اینترنتی شرکت اپل است که در سیستم عامل‌هایش از آن استفاده می‌کند. سافاری بعد از مرورگر موزیلا و گوگل کروم، محبوب‌ترین مرورگر در سال 2014 در آمریکا شناخته شد. این مرورگر سبک و سریع، بیشترین سازگاری را با سیستم عامل OS داراست.


 

 

 

Mail

اپلیکیشن Mail چیزی شبیه به Microsoft Outlook است و به شما این امکان را می‌دهد تا با لینک کردن اکانت ایمیل‌های خود، بتوانید همیشه و سریعا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.


 

 

iBook

یکی از اپلیکیشن هایی که متاسفانه در کشور ما کارایی ندارد iBook است. با این نرم افزار شما قادر به خرید و دانلود تمامی کتاب‌هایی هستید که در سایت فروشگاه این کمپانی موجود است. این اپلیکیشن شما را قادر می‌سازد تا چندین کتاب را با هم باز نگاه دارید و حتی صفحه ای که در حال خواندن آن هستید را به خاطر می‌سپارد و برای دفعه بعدی که کتاب را باز می‌کنید می‌توانید ادامه آن را بخوانید. در فروشگاه این اپلیکیشن بیش از دو میلیون کتاب آماده فروش هستند.


 

 

Mac App Store

همگی با اپلیکیشن های متعدد و محبوب کمپانی اپل آشنایی داریم و می‌دانیم که بسیاری از آن‌ها به راحت‌تر زندگی مردن و حل مشکلات روزمره مان کمک به سزایی می‌کنند. تمامی اپلیکیشن های مورد نیاز شما برای این سیستم عامل، چه آن‌ها که فروشی هستند و چه آن‌هایی که به رایگان برای دانلود وجود دارند، همگی در Mac App Store وجود دارند. شما می‌توانید به سادگی آن‌ها را جستجو کرده و بر روی دستگاه خود نصب کنید.


 

 

 

iPhoto

نرم افزار iPhoto تمامی نیازهای شما را برای ادیت یک عکس  برآورده می‌کند. توسط این اپلیکیشن شما می‌توانید به راحتی عکس‌های خود را جستجو و یا ادیت کنید. همچنین با این نرم افزار می‌توانید عکس‌های خود را ایمیل کنید و یا مستقیما بر روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.


 

 

 

iMovie

نرم افزار iMovie نیز همانند iPhoto نیازهای شما را برای ادیت فیلم برآورده خواهد کرد. شما می‌توانید فیلم‌های خانگی خود را در آن کوتاه کنید و یا افکت‌ها و فیلترهای مختلف بر روی آن‌ها قرار دهید و حتی آن‌ها را به هم متصل کنید و یک فیلم بلند بسازید. در کل یک استودیوی کامل خانگی را در اختیار دارید.


 

 

 

GarageBand

این اپلیکیشن به شما امکان ساخت موسیقی را با سازهای مختلفی که دارد می‌دهد. همچنین شما می‌توانید بعد از ساخت موسیقی صدای خود را ضبط کنید و بر روی آن قرار دهید.


 

 

 

Pages

نرم افزار Pages نیز همانند Microsoft Word به شما امکان ساخت صفحات و نوشته های همراه با تصاویر را می‌دهد. امکانات این نرم افزار کامل است و محیط ساده اما کارای آن، کار کردن با این نرم افزار را آسان کرده است. شما حتی امکان کشیدن نقاشی را نیز در این نرم افزار دارید.


 


از نرم افزارهای دیگر که به صورت پیش‌فرض بر روی این سیستم عامل وجود دارند می‌توان به Maps، Numbers، KeyNote، Calendar، FaceTime و Messenger اشاره کرد که جزو کاربردی‌ترین اپلیکیشن ها هستند. در مجموع، اپل سعی داشته تا کاربر را از نصب نرم افزارهای دیگر بی نیاز کرده است.




نتیجه گیری


کمپانی اپل با ساخت MacBook Pro با صفحه نمایش Retina توانست به دنیا نشان دهد که در ساخت غیر ممکن‌ها هیچ محدودیتی ندارد!  MacBook Pro با تمام امکانات کمتری که نسبت به محصولات مشابه خود دارد، از فناوری ساخت و طراحی فوق‌العاده خاصی بهره‌مند است که نشان دهنده برتری‌اش در بسیاری زمینه های دیگر است. صفحه نمایش Retina که بر روی این سری از نوت بوک های اپل قرار گرفته است، نمونه کامل این مثال است. دو مدل 13 اینچی و 15 اینچی این محصول برای دو دسته از کاربرانی که نوت بوکی برای کارهای روزمره و کسانی که نیاز به دستگاهی قدرتمندتر برای انجام کارهای سنگین‌تر دارند، ساخته شده‌اند و صرفه نظر از حذف درایو نوری، این نوت بوک ها می‌توانند شروع انقلابی در صنعت ساخت این وسایل و آسان‌تر شدن زندگی بشر باشند.


http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_130326.jpeg




منبع


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا