مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد:قيمت زولبيا و باميه همانند پارسال است/با هرگونه افزايش نرخ برخورد مي‌كنيم

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف یزد:قيمت زولبيا و باميه همانند پارسال است/با هرگونه افزايش نرخ برخورد مي‌كنيم

زولبیا و بامیه یکی از شیرینی‌های اصیل ایرانی است ولي مصرف زولبیا و بامیه در روزهای ماه مبارك رمضان در میان ایرانیان آنچنان به یک سنت بدل گشته است که می‌توان ادعا کرد كه امروزه زولبیا و بامیه تنها در این ماه میان ایرانیان رایج است.

«محسن مظفري زاده يزدي» مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان یزد در مورد نرخ امسال زولبيا و  باميه در استان مي‌گويد: نرخ امسال زولبيا  و باميه همان نرخ پارسال است و كميته نرخ‌گذاري اتاق اصناف تاكنون براي افزايش قيمت به جمع‌بندي نهايي نرسيده و بعيد است كه پس از گذشت اين مدت از ماه رمضان نيز تصميمي در اين مورد اخذ شود.

وي بيان ‌مي‌كند: در حال حاضر قيمت هر كيلو زولبيا و باميه ممتاز در يزد 14 هزار تومان، درجه يك 10 هزار و 250 تومان و در رده‌ي مرغوب هفت هزار و 800 تومان است.

مظفري زاده در مورد افزايش نرخ خودسرانه از سوي برخي عرضه‌كنندگان، تاكيد مي‌كند: به شدت با افراد متخاطيو گران فروش برخورد خواهيم كرد.

«محمدعلی جلائی» رییس اتحادیه قنادان يزد نيز  از نظارت كامل اتحاديه به صورت روزانه از واحدهاي توليدي و عرضه زولبیا و بامیه در سطح شهر به وي‍ژه در رابطه با مسائل بهداشتي اين واحدها خبر مي‌دهد.

وی در اين باره از شهروندان مي‌خواهد كه زولبيا و باميه مورد نياز خود را تنها از طريق شیرینی‌فروشي‌هاي دارای پروانه کسب و بهداشت تهيه كنند و به هيچ وجه آن را از دوره‌گرد‌ها و سوپری‌ها خريداري نكنند.

جلائی نيز با اشاره به نرخ امسال زولبيا و باميه براساس درجه‌بندي كيفي اين نوع شيريني، اظهار مي‌كند: فروشندگان و عرضه‌كنندگان انواع شیرینی بايد نرخ اقلام خود را در معرض دید مشتریان قرار دهند تا مشتريان علاوه بر مشاهده ظاهر شيريني و مرغوبيت آن، براساس نرخ معين شيريني مورد نظرشان را انتخاب كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا