ساخت فیلم -مستند-فرهنگی-سینما -تلویزیون مناسبت -شخصیت
 
 
یزدفردا "ساخت فیلم مستند درباره زندگی یکی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) و یاران نهضت امام خمینی (ره) عالم ربانی ،روحانی روشن ضمیر و آگاه "مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی (ره)" به اتمام رسید.
این مستند که "باران در کویر" نام دارد،همزمان با بیستمین سالگرد رحلت آیت الله خاتمی تهیه و تولید شده است و تلاش دارد تا گوشه هایی از زندگی و منش این عالم وارسته ، فقیه روشن بین و مبارز خستگی ناپذیر را به نسل سوم انقلاب  نشان دهد.
آیت الله سید روح الله خاتمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم حضرت امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه اردکان منصوب شد و بعد از شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی که ضایعه بزرگی برای انقلاب بود ، به عنوان نماینده حضرت امام و امام جمعه یزد منصوب گردید. زندگی این معلم اخلاق،اسوه در نهاد روحانیت و درزهد و دین داری و روشن بینی است.
مستند "باران در کویر" مشتمل برتصاویر مستند ازرخدادهای دوران حیات پربار این روحانی روشن ضمیر است ،همچنین خاطراتی از زبان فرزندان ،یاران و شاگردان آیت الله خاتمی است و به سبکی تهیه و تولید شده است که برای مخاطبان به خصوص نسل جوان جذاب و آموزنده است.
این فیلم مستند سی و پنج دقیقه ای با تهیه کنندگی "حمید زارعی" و کارگردانی "امیر مهرتاش مهدوی" تولید شد.

 

 

 

 

 

 

یزدفردا  

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا