یزدفردا به نقل ازروابط عمومی دفتر نماینده مردم اردکان: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی  در نشست مشترک اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یزد با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مدیران صنعتی، کارآفرینان فعال در عرصه اقتصادی و جمعی از مدیران اجرایی استان ،خدمتگزاری به مردم دارالعباده را افتخاری بزرگ دانست و بر پیشرفت و توسعه استان با توجه به پتانسیلهای موجود تاکید کرد.
محمدرضا تابش با قدر دانستن دوران خدمتگزاری به مردم در جهت حل موانع و مشکلات آنها، از مدیرانی که توان پیشبرد امور در حیطه مسئولیت خود را به نحوی که شان این مردم پرافتخار حفظ شود را ندارند خواست تا در مدیریت خود  تجدید نظر کنند.
رییس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، حرکت در راستای تحقق سند چشم انداز و اهداف برنامه توسعه چهارم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در استان نیز باید زمینه تحقق سند توسعه استان که مصوب هیات دولت می باشد، فراهم اید و مسئولان اجرائی استان نیز گزارش دهی از چگونگی اجراء این سند ،زمینه لازم برای نیل به اهداف پیش بینی شده رافراهم آورند.
تابش همچنین به شان و جایگاه والای مجلس اشاره کرد و متذکر شد باید قبل از تصویب قوانین، بررسی جامع و کاملی نسبت به قوانین و اینکه چه گروههایی از آن منتفع خواهند شد و آثار آن در عرصه های مختلف اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی و سیاسی چیست به عمل آید و بعد از تصویب نیز از بعد نظارتی نسبت به چگونگی اجراء بررسی های لازم فرهم آید و نقاط ضعف و قوت مشخص گردد تا عملا به نافذ و موثر بودن قوانین در عرصه جامعه مطمئن شویم والا مجلس به کارخانه تولید قانون تبدیل می شود که هیچ سودی برای مردم و کشور نخواهد داشت.
نماینده مردم اردکان ازاصل هشتاد و پنجمی شدن قوانین واجرای آزمایشی آنها و عدم بررسی دقیق در صحن مجلس انتقاد کرد و توقف اجراء قانون مالیات بر ارزش افزوده را از مصادیق اینگونه قانون تصویب کردن دانست.
وی ضمن تاکید بر تقویت نقش نظارتی مجلس ، ابراز امیدواری کرد  تا با توجه به اصلاح آئین نامه قبلی مجلس و آئین نامه جدیداین نهاد برآمده از دل ملت بتواند به نحو موثرتری وظایف قانونی خود را اجرا نماید.
دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس تاسف خود را نسبت به خارج شدن برخی از نهادها از حیطه نظارتی مجلس در اصلاح آئین نامه جدید مجلس  ابراز نمودو گفت:عدم نظارت بر نهادهای موصوف علاوه بر کاهش قدرت مجلس که برآمده از دل مردم است؛مشکلات و کاستی هایی را در آینده متجلی خواهد ساخت. 
نماینده مردم اردکان در بخش دیگری از سخنان خود  پیشنهاد کرد تا با برنامه ریزی صحیح و ایجاد ساز و کارهای مناسب، صاحبان صنایع و بازرگانان  استان به نحو موثرتری مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود با نمایندگان استان در مجلس را در میان بگذارند.
در این نشست مشترک حجه الاسلام یحیی زاده نماینده مردم میبد و تفت نیز در سخنانی هدف از تشکیل اینگونه جلسات را آشنایی هر چه بیشتر نمایندگان مردم با مشکلات بخشهای مختلف تولیدی عنوان و برتداوم برگزاری جلسات تاکید نمود.
همچنین مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق ضمن درخواست از مدیران اجرایی استان برای تعامل بیشتر با نمایندگان جهت حل مشکلات مردم اظهار داشت: در اینصورت است که نمایندگان مردم در مجلس می توانند جهت رفع مشکلات و نیازهای مردمی و انتقال آن به مسئولین کشور گامهای موثرتری بردارند.
لازم به ذکر است در این نشست مشترک ، رئیس اتاق بازرگانی استان و تنی چند از صاحبان صنایع و مدیران اجرایی ذیربط دراستان نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل اقتصادی وتنگناهای فراروی بخش خصوصی مطرح و با بیان توانمندیهای استان در عرصه صنعت و معدن  و ضمن ارائه برخی راهکارها ، از نمایندگان استان در            مجلس شورای اسلامی درخواست پیگیری موضوعات مطرح شده را نمودند.
یزدفردا
 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا