سوء استفاده از نیروی کار کارشناسان و منابع مالی دولت درجهت منافع شخصی از سوی مدیران پروازی

 
تابحال بسیار دیده شده یک شخص از دیگران در جهت منافع شخصی سوء استفاده نماید و حتی از آنان بیگاری بکشد و معمولاً برای همه آشکار است که کسانی که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند از جمله افراد طبقه ضعیف و از نظر آگاهی و سواد در درجه پایین ( قشر مستضعف ) بوده اند و حتی دیده شده که افرادی از طبقه آگاه و سطح سواد بالا نیز مورد سوء استفاده بعضی از اشخاص ذاتاً استعمارگر قرار گرفته اند که اینگونه افراد ( هم استعمارگر و هم مورد سوء استفاده قرار گرفته ) را نیز میتوان مستضعف نامید چرا که استعمارگر از نظر علمی و ... دارای کمبود بوده که دیگران را استعمار میکند و آنان که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند از جهتی دیگر مستضعف بوده اند که در این مخمصه قرار گرفته اند. ریشه و علت اینگونه استعمار بطور کلی در فرهنگ و آگاهی یک شخص نیست بلکه حداقل برای موضوع مورد بحث ما ریشه در قوانین دولت دارد. یک مدیر پروازی در یک نهاد دولتی با تعدادی از افراد کارشناس قرارداد یک ماهه و در عرض سال قرارداد چند ماهه می بندد و از این حربه که قرارداد تمدید نمی شود استفاده کرده و به هر نحو ممکن ایشان را استعمار میکند. و هرگاه که این فرد به دلایلی قابل برداشت نبود به راحتی اخراج می گردد. حال هر چقدر از بودجه دولت خرج شده واین فرد قراردادی در مسند خود جا افتاده باشد مورد بحث است.
نمونه بارز این ماجرا در پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزد می باشد که مدیری پروازی از تهران با برقراری روابط با افرادی در سازمان به نحوی خارج از اختیارات مدیریت استان و استانداری بر نهادی به نام پایگاه میراث فرهنگی سلطه یافته که بدور از مزاحمت استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی وحتی دیوان محاسبات بتواند اهداف خود را خارج از قالب برنامه های سازمانی اجرا کند. ایشان پس از خلع ید مدیریت میراث استان یزد به تهران رفته و به نحوی دیگر برگشته تا اهداف نیمه تمام خود را به اتمام برساند.
چندی پیش شاهد استعفای تعدادی از کارشناسان پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی یزد بودیم. ولی آیا کسی از ایشان پرسید به چه دلیل پس از دو سال کار بدون وقفه که شما را با سربلندی و غرور در ردیف پایگاههای برتر میراث قرار داده بود ، چرا اینچنین رهایش کردید؟ از ایشان خواستم تا دلیل آن را بگویند ولی سکوت اختیار کرده و تنها گفتند حتی از استعفای ما نیز به نفع خودشان استفاده خواهند کرد چرا که چند روز بعد از استعفا، مدیر اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز عوض شد و همه به خیال اینکه کارشناسان پایگاه به همراه مدیر رفته اند.
یکی باید بپرسد که چرا حاصل زحمات این کارشناسان بنام دیگری بچاپ می رسد و چرا با بودجه دولت کار پژوهشی شود و محصول آن تز دکترای آقایان و اقوام درجه یک آنها بدون آنکه هیچگونه دخالتی در امور پژوهشی داشته باشند ، گردد ؟!! وقتی مدیر یک پایگاه با سوء استفاده از منابع مالی دولت و کارشناسان زیر دست ، بخواهد اهداف شخصی خود را دنبال کند اهداف دولت همه شخص گرا و هر کدام به سمتی خواهد رفت که آینده این چنین سازمانی با این چنین مدیرانی هرگز روشن نیست.


نامه وارده

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا