یزدفردا "نماینده مردم شریف یزد و صدوق  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت : متاسفانه در میان مصوبات سفر، مواردی عنوان می شود که در شان رئیس جمهور نیست، برای نمونه عنوان این مطلب که چند نانوایی بهسازی شده می تواند ربطی به مصوبات سفر نداشته باشد.

مهندس علی اکبر اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «باشگاه خبرنگاران جوان» به اظهار نظر در مورد مسائل مهم کشور و استان پرداخت.

نماینده یزد در خصوص اجرایی شدن مصوبات سفر اول رئیس جمهور به استان یزد اظهار داشت : ما در این زمینه نگرانی هایی داریم. تعدادی از مصوبات مهم سفر پیشرفت مورد انتظار را نداشته و باتوجه به وزنی که این مصوبات دارد، آمار پیشرفت 80 درصدی مصوبات نمی تواند صحیح باشد. وی افزود : در این رابطه جلسه ای با معاون اجرایی رئیس جمهور داشتیم و آقای سعیدلو ضمن اینکه برخورد خوبی داشت، تاکید کرد تا نمایندگان تذکرات خود را داشته باشند و وضعیت واقعی پروژه ها بررسی شود و از تعاریف سست در این میان استفاده نشود.

نماینده مجلس در شورای عالی معماری و شهرسازی گفت : متاسفانه در میان مصوبات سفر، مواردی عنوان می شود که در شان رئیس جمهور نیست، برای نمونه عنوان این مطلب که چند نانوایی بهسازی شده می تواند ربطی به مصوبات سفر نداشته باشد. مهندس اولیاء ادامه داد : اقای سعیدلو نیز بر همین نکته تاکید داشت. وی اضافه کرد : ما انتظارمان از سفر هیات وزیران این است که ورای روال عادی امور اجرایی استان اتفاق خاصی رخ دهد و مشکلاتی که حل آن در توان مدیریت استان نیست، برطرف شود. وی افزود : ما این ها را مصوبات سفر می دانیم و تعریض پل و مواردی از این دست، بودجه استانی داشته است و روال اجرایی خود را طی می کرده است و ارتباطی با شان سفر هیات دولت به استان ندارد.

علی اکبر اولیاء تاکید کرد : چند مصوبه مهم و بنیادی مد نظر ماست که هنوز هم در مورد پیشرفت آن ها نگرانی داریم و این موارد را در مجلس پیگیری کرده ایم.

رئیس کمیته اقتصادی و بودجه فراکسیون خط امام در خصوص وضعیت بودجه 88 افزود : بودجه مشکلاتی دارد که از این میان می توان به کاهش شدید درآمد های دولت و افزایش هزینه ها و کسری بودجه پنهان در آن اشاره کرد. وی بیان داشت : مرکز پژوهش ها ایراد های اساسی به بودجه گرفته است و پیشنهاد ما این بوده است که سه دوازدهم بودجه تصویب شود و در این فرصت دولت اشکال های بودجه را مرتفع کند. باید دید که کمیسیون تلفیق آن را تصویب می کند یا خیر.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان در مورد انتخابات پیش رو اظهار داشت : شخصیت هایی که پایگاه و مقبولیتی بین مردم دارند باید امکان حضورشان در عرصه انتخابات فراهم شود و ما باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت : پس از امکان حضور، بحث تعامل و گفتگو بین نامزدهای اصلاح طلبان است و امیدواریم هرکس که مقبولیت بیشتری دارد و اجماع بیشتری بر روی اوست، به عنوان کاندیدا انتخاب شود و مجمع روحانیون مبارز می تواند این ساز و کار را دنبال کند. وی ادامه داد : جلساتی در مورد انتخاب رئیس ستاد انتخاباتی آقای خاتمی در استان یزد برگزار شده است ولی هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا