یزدفردا :حسن حیدری باقرآبادي :سايت ياري نيوز (سايت انتخاباتي سيد محمد خاتمي) كه ظاهرا قرار بود فقط به تبليغ كانديداي خود بپردازد نه تخريب رقيب، در آستانه سفر دوم رئيس‌جمهور به استان يزد، مدعي شد كه \"در جلسه استاندار یزد با معاونین استانداری، فرمانداران و مسئولین کارگروه‌های ستاد سفر ریاست جمهوری به استان یزد، مصوباتی قابل تامل تصویب شده است.

سفر اول رئيس جمهور به استان يزد در 23 اسفند ماه 85



اين سايت به زعم خود، مصوبات اين جلسه را عجيب و در جهت تبليغ دانسته و تصویر دو بنر و آمارهای متفاوت آن كه در سطح شهر ابركوه يزد نصب شده را منتشر كرده است تا مدعي شود كه آمارهاي دولت نهم دروغ است.

اين سايت در اين خبر شاكي شده كه چرا دولت براي سفر استاني رئيس‌جمهور سرويس و خوراكي در نظر گرفته است.

همچنين ياري نيوز در خبر خود مدعي شده كه سفر محمود احمدی‌نژاد به یزد، تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است.

اما ماجرا چيست؟

1- مصوباتي كه ياري‌نيوز منتشر كرده، چيز غير عادي ندارد اما اينكه اين مصوبات اگر صحت داشته باشد، چگونه در اختيار يك سايت قرار گرفته، نشان از حضور دوم‌خردادي‌ها در بين مسئولين و مديران دارد و تحمل و صبر دولت نهم را نشان مي دهد، چون همين دوم‌خردادي‌ها در زمان خودشان هر مخالفي را به اين بهانه كه پيام دوم خرداد را درك نكرده، اخراج مي كردند.

2- نكته ديگر اينكه سفر احمدي‌نژاد به يزد تاكنون به تعويق نيفتاده است، دروغ گفتن براي رسيدن به هدف، حكايت همان چنگ زدن به خاشاك است. در روايتي مي‌فرمايد: «الصدق عز والکذب عجز - راستگویی مایه عزت و دروغ نشانه عجز و ناتوانی است»

3- استقبال مردمي از مسئولين مختلف از رهبري نظام گرفته تا پائين‌تر، به نوعي نشان از مقبوليت نظام و جايگاه مسئولين و انقلاب در دل مردم دارد؛ بنابراين بايد حداقل شرايط را براي حضور مشتاقان فراهم كرد و اين در همه دوره‌ها وجود داشته و چيز عجيبي نيست.


استقبال باشكوه مردم مهريز يزد در دور اول سفر رئيس جمهور به استان يزد در تاريخ 23 اسفند 85

هرچند با كارهاي عجيب و غريب، تشريفات بيجا و هزينه‌هاي بيخود بايد در اين سفرها مخالفت كرد كه خوشبختانه در دولت نهم جلو آن گرفته شده و مي‌شود اما متاسفانه در دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات چنين چيزهايي وجود داشته ‌است.

جاي اين سوال هم وجود دارد كه مگر دوم‌خردادي‌ها كه هميشه ادعاي پايبندي به قانون اساسي دارند، رئيس‌جمهور را شخص دوم كشور نمي‌دانند كه آرزوي استقبال نشدن از او را دارند؟!

4- ياري‌نيوزي‌ها در خبر خود، سرويس و خوراكي را تبديل به چماقي براي تخريب دولت كردند، غافل از آنكه اينگونه موارد در برنامه‌هايي مانند رحلت امام راحل، روز قدس، نمازجمعه و خيلي از برنامه هاي بزرگ ديگر وجود دارد و اصلا اين وظيفه دولت است كه وقتي افراد مشتاق براي حمايت از رئيس‌جمهورشان از طبس و ابركوه، بافق و جاهاي دور به يزد مي‌آيند از آنان پذيرايي كنند؛ شايد آقايان فكر مي‌كنند مردم محروم روستاها مثل خود اينها كه در تهران جا خوش كرده‌اند، به منابع باحال وصلند و خود هزينه‌هايشان را از اين منابع پايان‌ناپذير تامين مي‌كنند.

5- چنگ زدن در خار و خاشاك براي آناني كه در حال غرق شدن هستند، نمونه ديگري هم در خبر ياري‌نيوز دارد و آن اينكه، اين سايت يك اختلاف رقم جزئي در تبليغات را بزرگ كرده است. اختلافي كه اين سايت به آن اشاره شده بدين شرح است:

استقبال باشكوه مردم مهريز يزد در دور اول سفر رئيس جمهور به استان يزد در تاريخ 23 اسفند 85


الف)189 مصوبه اجرا شده، 21 مصوبه در حال اجرا و 3 مصوبه اجرا نشده

ب) 191 مصوبه اجرا شده، 21 مصوبه در حال اجرا و 3 مصوبه اجرا نشده

يكي از اين تبليغات را روابط عمومي استانداري زده و ديگري را معلوم نيست كجا زده؛ اما به هر حال اختلاف دو مصوبه با اشتباهات زياد در ادارات شهرهاي كوچك طبيعي است و جاي گير دادن ندارد؛ كاش حدود 190 مصوبه و زحمات ديده مي‌شد يعني ليوان پرآبي كه كمي از سر آن خالي است، اما آقايان فقط آن ذره خالي را مي‌بينند ...

حكايت اين دوم‌خردادي‌ها در اين شرايط حكايت آن فرد غرق شده‌اي است كه براي نجات به هر خار و خاشاكي چسبيده و دست مي‌زنند تا شايد به خيال خودشان از هلاكت نجات پيدا كنند ( البته اميدورام اين هلاكت را به تهديه به قتل و ترور و... خاتمي تعبير نكنند).

لذا اگر اخبار عجيب و غريبشان را ببينيد متوجه اين امر خواهيد شد كه آن‌ها چگونه و با چه حرص و ولعي دنبال تخريب دولت محبوب و مردمي احمدي‌نژاد هستند اما چه كور، كر و نابينا هستند اينان كه واقعيت را نمي‌بينند و يا نمي‌خواهند ببينند.

اينها از نجابت و مظلوميت دولت نهم نهايت سوءاستفاده را كرده و مي‌كنند چرا كه بسياري از مديران دوم‌خردادي در دولت نهم تغيير نكرده‌اند و همين‌ها بعضاً در حال كارشكني عليه دولت هستند و آمار و گزارش عملكرد را ارائه نمي‌كنند و كاري هم به تنش زايي‌ها و مصاحبه‌هاي كذايي آقايان و دامن زدن آنان به اختلافات و ... براي كمرنگ كردن استقبال مردمي از رئيس‌جمهور عزيز ندارند.

گفته اند فرشته ها دو جا به کار آدمیزاد می خندند. اول جائی که خدا کسی و یا چیزی را عزیز می کند و آدمیان سعی در خوار کردن او دارند و دیگر جائی که خدا می‌خواهد کسی و یا چیزی را خوار کند و آدمیان زور چپان می خواهند او را عزیز کنند ....

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا