مجید دهقانی زاده عکاس خبری یزدفردا که چند روز قبل پس از تهیه گزارش تصویری از چشمه غربالبیز و اطراف آن همراه با چند تن دیگر از خبرنگاران رفته بود در بازگشت حین عکسبرداری و تهیه فیلم از پاکنه حسن آباد تلفن همراهش در آب قنات سقوط می کند...

وی بدنبال یافتن موبایلش که در آب افتاده، وارد مسیر شده و در طول مسیر بعلت سخت بودن مسیر، کمبود اکسیژن و خستگی قادر به ادامه مسیر و برگشت نشده که توسط نیروهای آتش نشانی مهریز نجات می یابد.
 و اما گزارش داده که طول مسیر پر از دبه هایی بزرگ و ظروف پلاستیکی بوده که بخاطر فشار آب از دست مردم رها شده و تا حدی مسیر قنات را مسدود کرده بود که وی توانست در انتهای مسیر کلیه آنها را آزاد سازی نماید.


نکته اینجاست اگر فردی درحین برداشتن آب خدای ناکرده در قنات سقوط کند چه بلایی ممکن است به سرش بیاید یا این آب کودکی را با خود ببرد، چه کسی پاسخگوست؟!

پس از انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر بروز حادثه برای خبرنگار یزدفردا درقنات حسن آباد مشیر در منطقه غربالبیز شهرستان مهریز، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی به همراه تیمی از کارشناسان این حوزه به محل اعزام شدند تا به بررسی ابعاد حادثه و وضعیت قنات مذکور بپردازند و در نهایت تصمیمات خوبی برای تکرار نشدن دوباره این نوع حوادث و بهبود وضعیت این قنات اتخاذ کردند.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا