معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: ضمانت اجرایی طرح شهید سلیمانی بستگی به همکاری مردم در مناطق شهری و روستایی دارد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی با انتقاد از خروج زودهنگام برخی شهروندان از قرنطینه گفت: متأسفانه مشاهده شده بعضی افراد وقتی بسلامتی نسبی رسیدند، از خانه خارج و باعث بیماری افراد دیگر شده اند.

وی با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی در رفسنجان، به زیرساخت های آن اشاره کرد و افزود: همکاری و هماهنگی بین بخشی بین دستگاه های بخش خصوصی، دولتی و اجرایی بوده و ضمانت اجرایی این طرح بستگی به همکاری مردم در مناطق شهری و روستایی دارد.

وی تصریح کرد: این طرح محله محور و خانواده محور است ما باید شهر و روستاها را به محلات تقسیم بندی کنیم و براساس وضعیت محلات تصمیم گیری کنیم.

جمالی زاده در تشریح جزییات طرح گفت: تیم هایی در محلات متشکل از پرسنل بهداشتی و داوطلبان بسیج، داوطلبان هلال احمر، دانشجویان، معتمدین و روحانیون راه اندازی شده اند که در قالب تیم های نظارتی، مراقبتی فعالیت کرده و خدمات را در منزل به مردم ارائه میدهند.

وی هم چنین به راهبردهای طرح اشاره کرد و گفت: تشدید نظارت بر پروتکل های بهداشتی و اعمال قانون، تست برای بیماریابی، تست گسترده و هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال و قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش اطلاع رسانی، فرهنگسازی، حفاظت از گروه های آسیب پذیر، اعمال محدودیت ها به صورت هوشمند و هدفمند، تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثر موارد بستری از راهبردهای این طرح است.

  • نویسنده : رفسنجان فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا