درگيري با عوامل جنايت خونين دارزين در ارتفاعات كفوت كرمان ادامه دارد


در حالي‌كه كمتر از يك روز از حادثه تروريستي محور دارزين در جاه بم به كرمان مي‌گذرد ، تدابير شديد امنيتي و انتظامي براي شناسايي و دستگيري عاملين اين جنايت در حال انجام است.
يك مقام مطلع امنيتي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، با اشاره به حادثه تروريستي شب گذشته در محور دارزين جاده بم به كرمان اظهار كرد: واقعه شنبه شب نشان مي‌دهد كه عاملين اين جنايت‌ هدفي جز ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم نداشته و با حمله به مردم بي‌گناه و غير مسلح مصداق عيني «راهزن» هستند.
مقارن ساعت 20 شنبه سه دستگاه خودرو حامل سي نفر از اشرار مسلح با مسدود كردن كيلومتر 35 جاده بم - كرمان در محور دوراهي جيرفت چهار دستگاه خودرو شامل دو خودروي 206 يك خودروي پژو 405 و يك دستگاه وانت متوقف كرده و با پياده كردن سرنشينان آن پس از آنكه دستها و دهان آنها را با نوار چسب بستند ، در يك اقدام جنايتكارانه تروريستي تمام سرنشينان اين خودروها را از ناحيه سر و سينه مورد اصابت قرار داده و به شهادت رساندند.
اين مقام امنيتي افزود: عاملين حادثه محور بم به كرمان از رويارويي مستقيم با نيروهاي نظامي و انتظامي هراس داشته و با مسدود كردن راه مردم و كشتار بي‌گناهان تلاش مي‌كنند تا مردم را در مقابل مسئولان قرار داده و با ايجاد اختلافات قومي و منطقه‌‌اي به اهداف شوم خود از جمله تداوم اعمال خرابكارانه ، راهزني ، جنايت و قاچاق مواد مخدر ادامه ‌دهند.
وي افزود: حادثه شنبه شب نشان مي‌دهد كه احتمال نقش گروهك موسوم به جندالله در اين حادثه ضعيف باشد؛ چرا كه اين گروهك تروريستي و سردسته آنان به دنبال گروگانگيري و به دست‌آوردن امتياز بوده و اهداف شوم ديگري را پيگيري مي‌كنند تا به وسيله آن به مقاصد خود برسند.
اين مقام مطلع در عين حال افزود: هم اينك نيروهاي انتظامي و نظامي با ردگيري عاملين حادثه شب گذشته ، چهارنفر از آنان را كشته و يك تن مواد مخدر نيز به دست آورده‌اند و درگيري‌ها با اين جنايتكاران در منطقه ارتفاعات كفوت كرمان ادامه دارد.
وي گفت: عاملين حادثه بم به كرمان از منطقه خارج نشده‌اند و تلاش براي دستگيري آنان و رساندن آنان به سزاي اعمالشان ادامه دارد.
در همين حال، صبح امروز سيد حسين رضوي مدير كل امنتي وزارت كشور براي بررسي دقيق‌تر حادثه جاده بم به كرمان راهي منطقه شد و از محل وقوع اين جنايت ديدن كرد.
از سوي ديگر در حالي‌كه عصر امروز نشست كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در خصوص بررسي جزئيات حادثه تروريستي شب گذشته محور دارزين برگزار خواهد شد، يكي از نمايندگان مجلس از طرح استيضاح وزير كشور به هيئت رئيسه مجلس تا پايان اين هفته خبر داد.
عليرضا ساوري رئيس دبير خانه شوراي امنيت كشور هم پيش از ظهر امروز در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس اعلام كرد: مقارن ساعت 20 شنبه سه دستگاه خودرو حامل تعدادي از اشرار مسلح با مسدود كردن كيلومتر 35 جاده بم - كرمان در محور دوراهي دارزين چهار دستگاه خودرو شامل دو خودروي 206 يك خودروي پژو 405 و يك دستگاه وانت متوقف كرده و با پياده كردن سرنشينان آن پس از آنكه دستها و دهان آنها را با نوار چسب مشكي بستند، در يك اقدام جنايتكارانه تروريستي تمام سرنشينان اين خودروها را از ناحيه سر و سينه مورد اصابت قرار داده و به شهادت رساندند.
ساوري تصريح كرد: عاملين اين جنايت با به رگبار بستن خودروهاي عبوري دو تن از شهروندان را نيز مورد اصابت گلوله قرار دادند كه يك تن از آنها در بيمارستان به دليل جراحت به شهادت رسيد.
وي گفت: تاكنون 6 نفر از 12 شهيد اين حادثه معرفي شده است كه عبارتند از: حسين عسگري فرزند محمد متولد 1352 از شهرستان بم، سيدعلي سلمانيان فرزند محمد كارمند نيروي انتظامي،محمدرضا حسيني فرزند سيد ابراهيم، مصطفي محمدي لطف آبادي متولد 1362 اهل رفسنجان و سعيد رامين فرزند امين متولد 1355 و عليرضا جعفري.
رئيس دبيرخانه شوراي امنيت كشور همچنين گفت: جنايتكاران اين حادثه حسين باراني را كه از مسافرين عبوري بود، به رگبار بستند كه وي هم اينك در بيمارستان بستري است و در يك اقدام جنايتكارانه ديگر كودك 11 ساله بمي به نام سيد محمد عزيز‌پور را به تير چراغ برق بسته و قصد به‌رگبار بستن وي را داشتند كه بعد از خواهش‌ها و التماس‌هاي كودك از كشتن وي خودداري كردند.
وي خاطرنشان كرد: اين گروه ياغي و شرور پس از اين عمل جنايتكارانه به ارتفاعات كفوت كرمان متواري شدند. ساوري افزود: بعد از اين حادثه شوراي تامين استان تشكيل و اقدامات موثري براي رديابي، شناسايي و دستگيري عاملين اين حادثه انجام گرفته و حوزه ستادي شوراي امنيت كشور نيز با تشكيل جلسه ابلاغيه‌هاي مناسب را براي كنترل اوضاع صادر كرده است.

يزدفردا   روزنامه جام جم 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا