درگیری یک نوزاد 2 ماهه به ویروس کرونا در بافق/ کرونای انگلیسی قدرت سرایت بالایی دارد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ جلسه فوق العاده کرونا شهرستان بافق با حضور فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان در سالن اجلاس آیت الله شیخ محمد تقی بافقی برگزار شد.

فرماندار بافق، در این نشست ضمن تشکر از خدمات یک ساله پرسنل و کادر درمان شهرستان بافق در خصوص پیشگیری و درمان بیماری کرونا گفت: خدمات و تلاش های کادر درمان به عنوان مدافعان خط مقدم کرونا بر هیچکس پوشیده نیست.

سید مهدی طلائی مقدم با اشاره به ورود ویروس کرونای انگلیسی به استان یزد و درگیری دو شهرستان این استان گفت: تمام ادارات و ارگان های شهرستان که نیروهای غیر بومی مشغول به کار دارند به هیچ عنوان اجازه مرخصی به آنان داده نشود و اگر به هر دلیل مرخصی داده شد، افراد مذکور می بایست بعد ازبازگشت با نظارت شبکه بهداشت و هزینه خود کارفرما، سه روز در قرنطینه باشند.

وی با تاکید بر تشدید نظارت بر اصناف، ادارات، نهادها، بانک ها، مراسمها و جلسات اداری خاطر نشان کرد: اگر اداره یا نهادی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکند، شخص مدیر دستگاه پاسخگو خواهد بود.

طلائی مقدم بارگیری مواد معدنی از معادن شهرستان به استان های قرمز کشور را صرفا از طریق راه آهن مجاز اعلام کرد.

فرماندار بافق در خصوص سفرهای نوروزی و تورهای گردشگری گفت: تورهای گردشگری که قصد سفر به شهرستان بافق را دارند می بایست حتما اپلکیشن ماسک را نصب نموده و ثبت نام نمایند و مسافرین حتما باید غربالگری شوند.

وی افزود: حضور پلاک های غیربومی به شهرستان بافق از 15 اسفند ممنوع می باشد و شهروندان محترم سایر استان های کشور برنامه ریزی برای مسافرت به شهرستان بافق نداشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق در این نشست با اشاره به آمار یکساله بیماری ویروس کرونا در شهرستان بافق گفت: از اسفند سال 98 تا کنون 1025 مورد مثب کرونا به صورت سرپایی و بستری اعلام شده که متاسفانه تا کنون 63 نفر از همشهریان فوت کردند.

دکتر مسعود دانشی ضمن ابراز نگرانی از درگیری یک نوزاد ۲ ماهه به ویروس کرونا گفت: کرونای انگلیسی قدرت سرایت بالایی دارد و اگر فردی گرفت تمام افراد خانواده می بایست قرنطینه شوند.

دانشی از افزایش گزارش مثبت بیماران بافقی از ۸ مورد در هفته گذشته به ۱۲ مورد در هفته اخیر ابراز نگرانی کرد و گفت: باید نظارت ها تشدید و کنترل ها با جدیت صورت گیرد.

وی با تاکید بر کنترل ورودی های شهرستان و عدم حضور پلاک های غیربومی در این شرایط، یادآور شد: ورود مسافران غیربومی به منطقه ییلاقی سبزدشت بافق ممنوع می باشد.

دکتر دانشی از شهروندان خواست به منظور خریدهای ضروری از منزل خارج شوند و اصناف شهرستان فروش کالای خود را به سمت اینترنتی ببرند تا خرید حضوری کمتر شود.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا