مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت: مرکز مثبت زندگی با اشتغال زایی برای پنج نفر به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

یزدفردا:  محمد علی عطابخش، مدیر کل بهزیستی استان یزد گفت:با حضور معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مسوولان و به صورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور، مرکز مثبت زندگی با اشتغال زایی برای پنج نفر به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

او افزود: این مرکز در مساحت ۳۵۰ متر مربع افتتاح شد که برای مناسب سازی و تعمیرات حدود ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر کل بهزیستی استان یزد بیان داشت: در کشور ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی و در استان یزد ۴۳ مرکز آغاز به کار کردند.

عطابخش با اشاره به مزیت‌های این مرکز، ادامه داد: در این مرکز تمامی خدمات به صورت الکترونیک انجام و پیگیری می‌شود و حذف کاغذ را شاهد هستیم.

او تصریح کرد: این مجموعه به صورت غیردولتی فعالیت می‌کند و به همین دلیل درخصوص هزینه‌های بهزیستی برای حقوق پرسنل و تجهیزات صرفه جویی می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان یزد افزود: تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش تردد‌های غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، گسترش و فراگیری خدمات، توزیع عادلانه خدمات، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات، ارائه مجموعه‌ای از خدمات سازمان در یک مرکز، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات، گسترش رویکرد ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات برخی از مزیت‌های راه اندازی مرکز مثبت زندگی است.

این مسئول ادامه داد: افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری دولت، ارتقاء کیفی و کمی خدمات، بهبود، اصلاح و حذف فرآیند‌های موازی، امکان طراحی برنامه‌های جدید برای رفع نیاز‌های روز جامعه هدف، کاهش بهای تمام شده ارائه، تسهیل اخذ بازخورد از ارائه خدمات و تسریع گسترش برنامه‌های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز از دیگر مزیت‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا