شهرستان ۴۵ هزار نفری خاتم با حدود ۲۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی، تنها شهرستان فاقد درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی استان یزد است که براساس مجوزهایی که در سال ۹۹ صادر شد، پس از سال‌ها انتظار و در آینده‌ی نزدیک عملیات ساخت این درمانگاه در شهر هرات، مرکز این شهرستان آغاز می‌شود.

یزدفردا: فرماندار خاتم از کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی و آغاز ساخت آن در سال جاری خبرداد و خاطرنشان کرد: پیگیری رسانه ها و مسئولان موجب شد تا برای رفع مشکلات بهداشت این شهرستان در سال ۹۹ سه مجوز در راستای توسعه فضاهای درمانی صادر شود که اجرای این طرح ها در سال جاری خبری خوش برای شهروندان و بهره برداری از این طرح ها کاهش قابل توجه کمبود امکانات درمانی را به دنبال دارد.

جواد میربهبودی افزود:‌ در سال ۹۹  مجوز بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهر هرات، بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهر مروست و درمانگاه تأمین اجتماعی مرکز شهرستان خاتم صادر شد و امید آن می رود با ساخت فضاهای جدید و توسعه فضاهای درمانی موجود، بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی و نیازهای شهروندان پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ی شهروندان شهرستان خاتم از بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند، افزود: تأمین اجتماعی در این شهرستان فاقد هرگونه مرکز درمانی است که با پیگیری های انجام شده  مجوز ایجاد مرکز تخصصی درمانی تامین اجتماعی صادر شد.

فرماندار خاتم یادآور شد: این شهرستان‌ از مناطق کمتر برخوردار استان یزد است و آمار بالای بیمه شدگان تأمین اجتماعی باعث شد تا پیگیری‌های انجام شده از طریق مدیرکل بازرسی نهاد ریاست جمهوری و سازمان تأمین اجتماعی کشور با حمایت ویژه استاندار و پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان در مجلس و مسئولان شهرستان منجر به صدور مجوز ایجاد این واحد درمانی و تحقق مطالبه چندین ساله شهروندان شود.

میربهبودی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی این پروژه در شهرستان آغاز می شود و امیدوارم به زودی در شهرستان خاتم شاهد ارتقای زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان و بالا رفتن سطح سلامت شهروندان باشیم.

مدیر تامین اجتماعی شهرستان خاتم نیز اظهار داشت: از تعداد کل بیمه شدگان تامین اجتماعی این شهرستان، ۶ هزار و ۷۵۰ نفر بیمه شده اصلی و یک هزار و ۱۰۰ نفر مستمری بگیر هستند که با خانواده های خود جمعیتی حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر را شامل می شوند.

محمد باقری نژاد تصریح کرد: حدود سه هزار و ۷۵۰ نفر بیمه شده اجباری نیز در کارگاه‌های شهرستان خاتم مشغول به کار هستند.

وی ابزار امیدواری کرد با اجرای درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در شهرستان خاتم ، کیفیت خدمات درمانی افراد زیرپوشش تامین اجتماع جهش قابل توجهی پیدا کند و بخش قابل توجهی از هزینه های درمانی آنان کاهش یابد.

یکی از بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان خاتم نیز با بیان اینکه از مستمری بگیران این سازمان است، افزود: تاکنون از هیچگونه خدمات درمانی این سازمان استفاده نکرده ام.

علی حیدری افزود: فقدان امکانات درمانی تامین اجتماعی در خاتم و فاصله زیاد این شهرستان تا مرکز استان باعث شده تا مردم نتوانند از خدمات تامین اجتماعی استفاده کنند چرا که هزینه رسیدن به مقصد و اقامت در آنجا بیشتر از استفاده امکانات سایر مراکز درمانی می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا